اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

بیش از 1300 مبلغ در البرز فعال هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: در حال حاضر هزار و 362 مبلغ و مبلغه در استان البرز فعالیت چشمگیری در زمینه تبلیغات فرهنگی و دینی انجام می‌دهند.

بیش از 1300 مبلغ در البرز فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت الاسلام سیدعباس مسعودی از فعالیت هزار و 362 مبلغ و مبلغه در استان البرز خبر داد و گفت: در حال حاضر 890 مبلغ و 472 مبلغه در استان البرز فعالیت دارند که برای آنها پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: این مبلغان در امور تبلیغاتی در حوزه فرهنگ و دین بسیار چشمگیر عمل کرده‌اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر 46 روحانی مستقر در سطح استان داریم که در روستاهای با جمعیت بالغ بر 2 هزار نفر حضور داشته و ترویج امور دینی و احکام مشغول هستند.

مسعودی، گفت: 15 مبلغ در مراکز آموزش عالی استان، 350 مبلغ در مراکز صنعتی، 108 مبلغ در نهادهای دولتی و 370 مبلغ نیز در هیئت‌های مذهبی استان فعالیت دارند.

این مسئول تصریح کرد: در کنار 46 مبلغ فعال در روستاها که تحت عنوان روحانی مستقر فعالیت دارند، 25 نفر از روحانیون ساکن در همان روستاها نیز فعال بوده و به امر تبلیغ و ترویج احکام دینی مشغول هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: در سال گذشته 227 مورد اعزام ثابت روحانی به مدارس سراسر استان داشتیم و در کنار آن 10 روحانی نیز تحت عنوان روحانی مقیم به مدارس تیزهوشان استان اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ مبانی و احکام دینی به دانش‌آموزان ابراز داشت: طی تفاهمنامه‌ای که با تبلیغات اسلامی قم امضا شده، از این پس هر هفته 40 روحانی از قم با حضور در مدارس استان به ترویج و تبلیغ احکام و مبانی اعتقادی خواهند پرداخت.

مسعودی، برگزاری محافل دینی و مذهبی، قرائت زیارت عاشورا و تفسیر آن و همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی و مسابقات فرهنگی دینی در سطح مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته با رویکرد توجه به اهمیت آموزش‌های دینی در مدارس و توسط تبلیغات اسلامی استان برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: تنها در سطح مدارس استان 230 گفتمان دینی برگزار شد که بسیار موثر در تبلیغ و ترویج احکام دینی بودند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر نقش تبلیغات در ترویج و القای یک فرهنگ در جامعه افزود: امروزه انقلاب‌های رنگی و تحرکات به وجود آمده در منطقه همگی متاثر و نشات گرفته از توجه و تاکید بر تبلیغات است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات نقشی موثر در باورپذیری جامعه داشته و خواهد داشت از این رو توجه به اقدامات و فعالیت‌های تبلیغاتی در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر دارد.

مسعودی رساندن کامل پیام به مخاطب با بهره‌گیری صحیح از ابزار و امکانات روز را مهم‌ترین وظیفه تبلیغات اسلامی دانست و متذکر شد: هدف ما تحمیل تفکر نیست بلکه ترویج و القای یک تفکر و فرهنگ با تبیین کامل آن مقوله در جامعه است.

این مسئول مهم‌ترین و بهترین اقدام در مقابله با هجمه‌های فرهنگی را تبلیغات موثر و مناسب در جهت معرفی هرچه بیشتر شیعه و تبیین درست احکام و مبانی اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول