اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی کشور:

دانشجویان زیر پوشش بهزیستی بدون شهریه نمی‌مانند

خبرگزاری فارس: معاون امور توان‌بخشی بهزیستی کشور گفت: در سال جاری هیچ دانشجوی زیر پوشش بهزیستی در کشور بدون شهریه نمی‌ماند.

دانشجویان زیر پوشش بهزیستی بدون شهریه نمی‌مانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یحیی سخنگویی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه برگزاری طرح آفتاب بهزیستی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که در گذشته برخی از دانشجویان زیر پوشش بهزیستی در برخی از استان‌ها با مشکل پرداخت شهریه دانشگاه‌ها رو به‌رو بودند، اظهار کرد: در سال جاری هیچ دانشجوی زیر پوشش بهزیستی کشور به لحاظ شهریه مشکلی ندارد و هزینه تحصیلات این دانشجویان پرداخت می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب معلولان زیر پوشش بهزیستی، افزود: با توجه به اینکه در سال جاری افزایش اعتبار در بخش هزینه‌های ایاب و ذهاب داشتیم طی پیگیری‌هایی که صورت گرفت در استان تهران با شرکت اتوبوس‌رانی قرار داد همکاری امضا شد همچنین در شهرستان‌ها هم تصمیماتی بر افزایش اعتبار ایاب و ذهاب گرفته شده است.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی کشور تاکید کرد: برای هر یک از افراد زیر پوشش در شهرستان‌ها 30 هزار تومان و برای کلانشهرها هزینه 50 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب برای هر نفر معلول در نظر گرفته شده که استان اصفهان نیز جزو کلانشهرها محسوب شده و این هزینه پرداخت به این استان می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به معلولان پشت نوبت دریافت مستمری اشاره کرد و گفت: در مورد هر مددجوی زیر پوشش ارائه خدماتی همچون تفریح، درمان، کار، ورزش و تحصیل در اولویت است.

سخنگویی اضافه کرد: در حال حاضر افزایش تعداد متقاضی معلولان مستمری بگیر نداریم، اما برای افراد در نوبت دریافت مستمری در بررسی پرونده‌ها تعدادی را از چرخه پوشش مستمری خارج و به جای آنها تعدادی از افراد در نوبت را جایگزین می‌کنیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول