اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

توزیع سوخت براساس فصل کاری کشاورزان هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:‌ این سازمان طرحی را با هدف جلوگیری از انحراف مصرف سوخت سهمیه‌ای با محوریت فصول کاری کشاورزی در استان اجرا می‌کند.

توزیع سوخت براساس فصل کاری کشاورزان هرمزگان

علینقی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در پیش‌نیازهای حوزه کشاورزی اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب و سوخت دو امر مهم و مرتبط با بقا و پویایی حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: جهاد کشاورزی استان نیز یکی از اعضای این ستاد به شمار می‌رود و در این راستا فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را طی سال انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حوزه کشاورزی استان در مبحث دریافت سوخت سهمیه‌ای، 11 هزار و 133 متقاضی شامل کشاورز و تراکتوردار دارد، ادامه داد: از این تعداد 92 درصد مورد راستی‌آزمایی قرار گرفته و در این راستا تاکنون یک هزار و 950 مورد بازدید میدانی به عمل آمده است.

صالحی با بیان اینکه میزان سهمیه اختصاصی به کشاورزان بسته به قدرت موتورهای کشاورزی ارائه می‌شود، بیان داشت: جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای جلوگیری از انحراف در مصرف طرحی را در دست دارد که طی آن، مبحث توزیع سوخت و اختصاص سهمیه براساس فصل کاری کشاورزان پایه‌گذاری می‌شود.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان در واقع این طرح با مطالعه زمان آغاز فصل کشت محصولات مختلف نسبت به اختصاص سهمیه مدنظر به کشاورزان اقدام و پس از فصل برداشت محصول سهمیه را قطع می‌کند و مجدداً با آغاز کشت محصولات سهمیه را اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی سه ماه تابستان هیچ کشتی در هرمزگان صورت نمی‌گیرد، افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته میزان مصرف سوخت طی سه ماهه نخست سال گذشته نسبت به سه ماهه 89، هشت درصد کاهش یافته است.

صالحی یادآور شد: با توجه به طرح‌های اجرا شده مصرف سوخت در حوزه کشاورزی استان طی سه ماهه دوم 90 نسبت به این مدت زمان در سال 89 نیز 22 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول