اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدابیر صهیونیست‌ها برای محدود کردن فلسطینیان ساکن قدس در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی تدابیری را به منظور محدود کردن شهروندان فلسطینی در ماه مبارک رمضان بویژه در رابطه با ورود به مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند.

تدابیر صهیونیست‌ها برای محدود کردن فلسطینیان ساکن قدس در ماه رمضان

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی"المنار"، پلیس رژیم اشغالگر در راستای اعمال محدودیت برای فلسطینیان ساکن قدس برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در خصوص تردد فلسطینیان از گذرگاه‌ها و ایست‌های بازرسی نظامی در ورودی‌های شهر اشغالی قدس و داخل آن تدارک دیده است.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از جمله این برنامه‌ها تعطیلی گذرگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی در روز پنج‌شنبه 19/7/2012 از ساعت 9 عصر در دو طرف این گذرگاه برای عبور خودروهای عمومی و شخصی است و روز بعد از آن از ساعت 8 عصر این گذرگاه بازگشایی خواهد شد همچنانکه از ساعت 5 عصر پنج‌شنبه آینده اجازه توقف به خودروها در این گذرگاه داده نخواهد شد.

بنابراین گزارش انتقال مسافران از طریق‌ گذرگاه‌های شعفاط، قلندیا، جبل الزیتون و بیت لحم تنها با وسایط نقلیه عمومی صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام پلیس رژیم صهیونیستی اتوبوس‌هایی که از شمال قدس از منطقه قلندیا یا گذرگاه جبل الزیتون می‌آیند باید مسافران خود را در خیابان صلاح‌الدین پیاده کنند و پس از اتمام نماز جمعه به مناطق گذرگاه ها منتقل خواهند شد و در بخش جنوبی مربوط به گذرگاه بیت لحم نیز اتوبوس‌ها نمازگزاران را تا منطقه باب العمود و تا ایستگاه اتوبوس انتقال داده و از آنجا نیز مسافران به مسجدالاقصی خواهند رفت و روز جمعه هر هفته نیز اتوبوس‌ها در انتظار نمازگزاران برای بازگرداندن آنها خواهند بود.

در خصوص اتوبوس‌هایی که از اراضی اشغالی سال 1948 می‌آیند آنها نیز از طریق منطقه جبل الزیتون- بیمارستان المطلع به سمت منطقه الصوانه عبور داده شده و در آنجا مکان وسیعی برای پیاده کردن مسافران در نظر گرفته شده است که از آنجا مسافران به مسجدالاقصی منتقل خواهند شد.

مسئولان رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان بویژه در ایام شب‌های قدر تمامی خیابان‌ها و محله‌های اطراف قدس را بسته و نمازگزاران فلسطینی را وادار می‌کنند پیاده مسافت طولانی را تا مسجدالاقصی طی کنند که این مسئله باعث مشکلات و درد و رنج زائران مسجدالاقصی از جمله افراد سالخورده می‌شود.

 

انتهای پیام/. 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول