اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان:

13 هزار ناظر انتخاباتی در لرستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان گفت: در سطح استان لرستان 13 هزار ناظر وجود دارد که در هر انتخابات بین شش الی هفت هزار از آنها به کار گرفته می‌شود.

13 هزار ناظر انتخاباتی در لرستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تیمور سپهوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد که به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: از این تعداد در هر دوره انتخاباتی شش تا هفت هزار ناظر به کار گرفته می‌شوند.

وی سن ناظران شورای نگهبان لرستان را 18 تا 50 سال عنوان کرد و افزود: به دنبال جوان‌گرایی در بین ناظران شورای نگهبان در سطح لرستان هستیم.

وی در ادامه به تخلفات انتخاباتی در مجلس نهم در سطح لرستان اشاره کرد و گفت: نامزدهای نمایندگی مجلس و مسئولانی که در جریان برگزاری انتخابات مرتکب تخلف شده‌اند، پرونده آنها به محاکم قضایی استان ارسال شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان گفت: بیش از 200 پرونده تخلف مربوط به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محاکم قضایی لرستان در دست پیگیری است.

سپهوند اظهار داشت: برخی از این افراد برای پاسخگویی به محاکم قضایی احضار شده و پرونده تخلف آنها در حال رسیدگی است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان افزود: هیئت نظارت بر انتخابات تمام تخلفات مربوط به انتخابات را مستندسازی کرده است، ضمن این که تخلفات نامزدها و سایر افراد در انتخابات دوره آینده مد نظر قرار می‌گیرد.

وی تخلف مالی، تخلف اخلاقی و انحرافاتی که به مبنای نظام و انقلاب لطمه وارد می‌کند، از جمله مواردی برشمرد که در صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس مد نظر قرار گرفته‌اند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان گفت: هیئت نظارت و بازرسی استان لرستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان از نظر نظارت بسیار موفق عمل کرده و به رغم فشار کار، بدون هیچ گونه تأثیر پذیری از فرد یا گروه خاص به خوبی به وظیفه خود بر اساس شرع و قانون عمل کرد.

سپهوند عملکرد هیئت اجرایی در برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری استاندار لرستان و مجموعه هیئت اجرایی در برگزاری این دوره از انتخابات بسیار مثبت و ارزشمند بوده است.

وی جذب نیروهای جوان و آموزش شبکه نظارت بر انتخابات را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی لازم در استان لرستان با برگزاری نشست‌های آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی صورت گرفته است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان، جوان و به روز نگه ‌داشتن شبکه نظارت را از جمله برنامه‌های این دفتر عنوان کرد و گفت: شبکه نظارت بر انتخابات سالانه پالایش و به روز می‌شود تا نیروهای جوان و نسل سومی انقلاب وارد این شبکه شده و در شبکه نظارت قرار گیرند.

سپهوند به برنامه‌های روز شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: به مناسبت این روز 9 همایش به همین منظور با حضور مسئولان، علما و صاحب‌نظران با هدف تبیین وظایف شورای نگهبان و تجلیل از ناظران فعال در استان لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول