اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان تحرک گسترده مردمی علیه تخریب محله "البستان" در جنوب الاقصی

خبرگزاری فارس: کمیته دفاع از محله "البستان" در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی با اشاره به اینکه 88 باب منزل این محله با 1500 نفر جمعیت در معرض تخریب قرار دارد، خواستار تحرک گسترده مردمی برای مقابله با آن شد.

فراخوان تحرک گسترده مردمی علیه تخریب محله "البستان" در جنوب الاقصی

به گزارش فارس، کمیته دفاع از محله البستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که 88 باب منزل محله البستان با 1500 نفر جمعیت در معرض تخریب قرار دارند تا به جای آنها باغ های تلمودی ساخته شده و پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی در راستای خرافات مربوط به معبد کذایی اجرا شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمیته طی بیانیه‌ای که پس از نماز جمعه در خیمه تحصن برپا شده در محله البستان توزیع شد، تاکید کرد که شهرک سلوان با فاجعه مخربی دست به گریبان است که می‌تواند در سایه تهدیدات مطرح شده علیه ساکنان این محله مبنی بر تصمیم شهرداری صهیونیستی قدس برای تخریب بخشی از محله البستان در ماه سپتامبر آینده، آنرا به منطقه ای فاجعه زده تبدیل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تل‌آویو برای اجرای این طرح چراغ سبز نشان داده است و این مساله مستلزم اتخاذ تحرک فوری برای مقابله با این تصمیم است.

کمیته دفاع از محله البستان از تمامی مسئولان فلسطینی نیز خواست که اقدامی فوری برای حمایت از حق ساکنان البستان که عمر برخی از منازل آنها به بیش از 100 نیز می رسد اتخاذ کنند.

کمیته مذکور با هشدار نسبت به اقدام حماقت آمیز احتمالی رژیم صهیونیستی در تخریب منازل این محله، تاکید کرد که تخریب البستان به منزله ورود اسرائیل به "باغ گل ها" نخواهد بود، بلکه این اقدام تبعات سنگینی برای آن به دنبال خواهد داشت.

این کمیته در پایان بر لزوم برگزاری نمازهای جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و نه خیمه تحصن البستان تاکید کرد و از برنامه های خود برای برگزاری فعالیت های گسترده در این خیمه با مشارکت گسترده مردم خبر داد.  

* مسجد الاقصی در محاصره معابد یهودی

یک کارشناس امور شهرک سازی و معماری در دانشگاه بیرزیت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون 61 معبد صهیونیستی را در اطراف مسجد مبارک الاقصی و یا در نزدیکی آن احداث و افتتاح کرده است و این در حالی است که قبل از اشغال بخش شرقی قدس هیچ اثری از این معابد نبود.

به نقل از منابع قدس اشغالی، دکتر "جمال عمرو " تصریح کرد که این معابد در مناطق حساس و باستانی متعلق به مسلمانان که اکثرشان هم جزء اراضی موقوفه اسلامی بودند، احداث شده است و بعضی از آنها مساجدی بودند که مراجع صهیونیستی پس از تصرف آنها اقدام به تغییر کاربری این مساجد و تبدیل آنها به معابد کرده اند.

وی افزود که اکثر این معابد در زیر زمین و در داخل تونل ها و برخی دیگر مانند معبد "الخراب" بر روی زمین احداث شده است و تل‌آویو با احداث آنها سعی در سلب حقوق مسلمانان و ایجاد حق دروغین یهودیان در شهر قدس را داشته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول