اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

وظیفه اصلی هیئات مذهبی بیان سیره عملی ائمه معصومین(ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: وظیفه اصلی هیئات مذهبی در مراسم مختلف بیان سیره عملی ائمه معصومین به ویژه حضرت زهرا(س) به‌عنوان حجت امامان است.

وظیفه اصلی هیئات مذهبی بیان سیره عملی ائمه معصومین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص)به تعبیر خود از گمراهی بعد از معرفت، پیروی از شهوات و عدم توفیق در آزمایشات الهی توسط امتش بیم داشت و بعد از رحلت جانسوز ایشان تمام این سه مورد به وقوع پیوست.

وی، ترجیح مادیات دنیوی به آخرت را نتیجه بازگشت جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام(ص) به خلق و خوی زمان عرب جاهلی دانست که پیامبر در سخنان خود نسبت به آن هشدار داده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه وظیفه اصلی هیئات مذهبی را در مراسم مختلف بیان سیره عملی ائمه معصومین به ویژه حضرت زهرا به‌عنوان حجت امامان (ع) دانست و گفت: این سیره در خطبه آن حضرت در مسجد مدینه تبلور یافته و باید سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد و در این بین تشویق نوجوانان و جوانان برای به سینه سپردن آن نقش زیادی دارد.

عظیمی همچنین با اشاره به جریانات سیاسی جهان معاصر گفت: تحقیق در تاریخ سیاسی ایران معاصر و جهان اسلام نشان می‌دهد دشمنان اسلام با آگاهی به برد نظریه ولایت فقیه و توان شیعیان امیر مومنان (ع) در اداره جامعه خود، در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از شکل‌گیری و قدرت‌یابی یک نظام سیاسی بر اساس آموزه‌های اسلامی جلوگیری کنند.

وی، تمام تلاش استکبار جهانی را در راستای مقابله با ولایت حضرت علی (ع) در جهان دانست و  اظهار کرد: برخی تنها نگاه سطحی به مسائل سیاسی جهان دارند و در تحلیل‌های خود از ترس دشمن زود وا می‌روند اما امروز انقلاب اسلامی به برکت همین مکتب به تعبیر رهبر معظم انقلاب با به زانو در آوردن تمام دشمنان خود در شرایط بدر و خیبر قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین اضافه کرد: اوج خباثت آمریکا در قبال ملت ایران زمانی آشکار شد که در 20 فروردین 58 اقدام به تحریم یک ملت انقلابی و تازه‌نفس کرد و بعد از آن با ایجاد توطئه‌های قومی و طائفه‌ای در صدد تجزیه کشور و کاهش قدرت آن برآمد.

عظیمی، ترور نخبگان سیاسی کشور، طراحی حمله طبس، تربیت نیروهای ساختارشکن در داخل تشکیلات سیاسی نظام، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، جاسوسی و تهدید امنیت ملی در قالب سفارتخانه، کمک اطلاعاتی و نظامی به رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس، اعلان علنی دشمنی با ملت ایران، ترور دانشمندان و چهره‌های علمی و موارد دیگر را نشان از خصومت دیرینه و ریشه‌دار این دولت با انقلاب اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول