اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع تمدن نوین اسلامی

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی از برگزاری پانزدهمین دوره این جشنواره با موضوع تمدن نوین اسلامی خبر داد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن خیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی اظهار کرد: این جشنواره از دو بخش اصلی و ویژه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش اصلی جشنواره مخصوص طلاب و دانش‌‌پژوهان جامعة المصطفی(ص) العالمیه است گفت: این بخش شامل کتاب‌ها و مقالات چاپ شده، رساله علمی، پایان‌‌نامه و تحقیقات پایانی دفاع شده در موضوعات قرآن و حدیث، فقه و اصول، تاریخ و سیره، فلسفه، کلام و عرفان، اخلاق و تربیت و ادیان و مذاهب است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با بیان اینکه بخش ویژه پانزدهمین جشنواره با موضوع «تمدن نوین اسلامی» برگزار خواهد شد عنوان داشت: محققان و اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی می‌‌توانند مقالات علمی خود را متناسب با این موضوع و با توجه به محورهای فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: مفاهیم و کلیات، پایه‌های معرفتی تمدن نوین اسلامی، زمینه‌‌های تحقق تمدن نوین اسلامی و آسیب‌ها و موانع از محورهای کلی فراخوان بخش ویژه جشنواره شیخ طوسی است.

خیری عنوان داشت: ابعاد رویارویی کنونی و آینده امت اسلامی با تمدن غرب در تحقق تمدن نوین اسلامی، بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی، آسیب‌ها و موانع برای تحقق تمدن نوین اسلامی و آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی تمدن غربی از جمله موضوعات زیرمجموعه موضوع اصلی جشنواره شیخ طوسی است.

وی مفهوم تمدن اسلامی و مؤلفه‌های تشکیل دهنده آن، مبادی و مقدمات تمدن نوین اسلامی، چیستی تمدن نوین اسلامی، دیدگاه‌های متفکران معاصر درباره چگونگی تحقق تمدن نوین اسلامی، ظرفیت‌های تمدن‌ساز آموزه‌های اسلامی،‌ اخلاق، معنویت، عقلانیت و تمدن نوین اسلامی و شخصیت‌ها و مراکز تأثیرگذار بر تفکر تمدن نوین اسلامی را از دیگر موضوعات بخش ویژه این جشنواره ذکر کرد.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با اشاره به تمایز جشنواره شیخ طوسی سال جاری با سال‌های گذشته گفت: اکنون بخش ویژه پانزدهمین جشنواره شیخ طوسی عمومی شده و همه استادان و دانش‌پژوهان و پژوهشگران داخلی و غیرایرانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از 10 نشست در خارج ایران و داخل کشور از دیگر برنامه‌های پانزدهمین جشنواره شیخ طوسی است.

خیری خاطر نشان کرد: متقاضیان در بخش اصلی تا 31 مرداد و در بخش ویژه تا 15 آبان فرصت دارند آثار خود را به آدرس الکترونیکی tousi@miu.ac.ir یا آدرس پستی دبیرخانه به نشانی قم، بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، بلوک 3، پژوهشگاه بین‌‌المللی المصطفی(ص) ارسال کنند.

وی یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی http://‌http://tousi.miu.ac.ir مراجعه کرده یا با تلفن 2133382 تماس حاصل کنند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع تمدن نوین اسلامی بهمن 91 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول