اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالگرد شهادت حضرت زهرا(س)

خورموج غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: همزمان با شهادت بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) شهر خورموج نیز غرق در ماتم و عزا بود.

خورموج غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی جمع کثیری از جوانان و نوجوانان شهرخورموج و حومه چهارشنبه شب در قالب دسته‌های مختلف عزاداری خیابانی با مداحی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشک ماتم ریختند.

هیئت‌های عزاداری که متشکل از هیئت مساجد و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت حوزه الغدیر شهر خورموج بود، پس از طی مسیر از مقابل مخابرات شهرستان دشتی با عبور از خیابان شهید بهشتی، بلوار بسیج و خیابان شهید مطهری با حضور در میدان شهید مهدوی به عزاداری دسته جمعی پرداختند.

در این مراسم امام جمعه خورموج ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم، هیئت‌های عزاداری، هیئت امنای و بانیان مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: روز قیامت حضرت فاطمه زهرا(س) از خداوند برای خود چیزی را طلب نمی‌کند بلکه تمام خواسته‌های فاطمه(س) برای شیعیان و شیفتگان واقعی‌اش است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: دختران و بانوان ما باید به این نکته توجه کنند که فاطمه(س) فقط 9 سال با امام علی (ع) زندگی کرد و در این 9 سال به جایگاهی رسید که به عنوان بانوی دو عالم لقب گرفت.

مصلح با تاکید بر اینکه باید تمام مراسم عزاداری ائمه معصومین (ع) را در خیابان برگزار کنیم گفت: شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اربعین امام حسین(ع) و... با حضور هیئت‌های عزاداری به صورت خیابانی برگزار شد و این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

در حاشیه این مراسم پسر بچه‌ای که با پوشیدن کفن در صف عزاداران حاضر شده بود، به خبرنگار فارس گفت: من دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی هستم و حضرت فاطمه زهرا(س) را دوست دارم و به خاطر ایشان آمده‌ام.

ابوالفضل حاجیانی نوجوان دیگر خورموجی نیز گفت: به اتفاق مدیر مدرسه المهدی وابسته به حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام حمید بردستانی و دانش‌آموزان دیگر دو ساعت قبل از اینکه هیئت‌های عزاداری بیایند، برای آغاز مراسم به این مکان آمده‌ایم.

در پایان نیز یکی از روحانیون اعزامی از قم در زمینه فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) سخن گفت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول