اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 32 سال اقامه نماز جمعه این شهر صورت گرفت

خداحافظی آیت‌الله مهمان‌نواز از امامت جمعه بجنورد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در آخرین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خود در بجنورد از مردم خداحافظی کرد.

خداحافظی آیت‌الله مهمان‌نواز از امامت جمعه بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله مهمان‌نواز از 18 شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.

وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه را علیه رژیم طاغوت بر عهده داشتند.

به گزارش فارس وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش اساسی را در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه عهده دار بوده و تاکنون نیز سه دوره به عنوان نماینده مردم استان خراسان بزرگ و همچنین خراسان شمالی به مجلس خبرگان رهبری راه یافته است.

آیت‌الله مهمان‌نواز دارای 86 سال سن بوده و کهولت سن و وضعیت جسمانی از جمله دلایل کناره گیری وی از امامت جمعه مرکز خراسان شمالی است.

به گزارش فارس، نماز امروز جمعه مرکز خراسان شمالی به امامت آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان آخرین نماز جمعه به امامت وی، در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

همچنین قرار است تا آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امامت جمعه زاهدان را بر عهده داشته به عنوان امام جمعه بجنورد معرفی و از جمعه هفته آینده نماز جمعه را اقامه کند.

علاوه بر امام جمعه بجنورد حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی، حجت‌الاسلام محمدتقی احمدی‌خرم امامت موقت جمعه بجنورد را بر عهده دارند.

بجنورد مرکز خراسان شمالی 200 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول