اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

500 هزار تبریزی تحت پوشش مرحله سوم شهروند الکترونیک قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: 500 هزار نفر از شهروندان تبریزی در مرحله سوم تحت پوشش طرح ملی شهروند الکترونیک و آموزش‌های نوین این طرح قرار می‌گیرند.

500 هزار تبریزی تحت پوشش مرحله سوم شهروند الکترونیک قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین بعدازظهر امروز در آیین آغاز مراحل اجرایی مرحله سوم این طرح ملی شهروند الکترونیک و آموزش‌های نوین تصریح کرد: شهرداری تبریز و ستاد آموزش‌های نوین تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف تا پایان سال آینده به کار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و لزوم حرکت به سمت یادگیری، آموزش و توسعه فناوری‌های روز و آموزش های نوین به عنوان زیرساخت امروز توسعه نوین شهرها و کشور خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان پیشگام نو اندیشی و تحولات زیربنایی در حوزه مدیریت شهری کشور تمام تلاش خود را برای پیشگامی در حوزه آموزش‌های نوین شهری و فناوری اطلاعات به کار بسته و در این راه به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافته است.

وی با اشاره به شاخص‌های این موفقیت نیز افزود: جذب بالغ بر 300 هزار نفر در مراحل قبلی اجرای طرح شهروند الکترونیک و نیز بسترسازی‌های کلان برای تحقق اهداف متصور در این بخش از جمله شاخص‌های موفقیت مدیریت شهری تبریز در این حوزه به شمار می‌روند.

شهردار تبریز در عین حال اجرای طرح ملی شهروند الکترونیک در تبریز را زمینه‌ساز رویکردی جدید در حوزه مدیریت شهری و نیز طرح تعریفی جدید و نو از زندگی شهری و شهروندی دانست و با ابراز خرسندی از تولیت مدیریت شهری در اجرای این طرح خواستار مشارکت و همکاری عموم شهروندان در اجرای موفق آن شد.

وی افزود: خوشبختانه طی سال‌های گذشته بسترسازی‌های خوبی از سوی دولت محترم در استقرار زیرساخت‌های دولت الکترونیک انجام گرفته و شهرداری تبریز نیز به نوبه خود برای تحقق شعار شهر، شهرداری و شهروند الکترونیک گام‌های موثری برداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فن‌آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شهرداری تبریز با ایجاد 300 کیلومتر فیبر نوری اختصاصی به عنوان بستر توسعه این فن‌آوری، راه‌اندازی بالغ بر 50 سایت در داخل مجموعه شهرداری، راه‌اندازی سامانه‌هایی چون صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، پرداخت عوارض، راه‌اندازی دیتاسنتر شهرداری و صرف ده‌ها میلیارد ریال هزینه، گام‌های اولیه را برای استقرار شهرداری و شهروند الکترونیک برداشته و طی دو سال گذشته نیز با اجرای موفق طرح ملی شهروند الکترونیک و تحت پوشش قرار دادن 300 هزار نفر در این طرح، به عنوان شهرداری برتر کشور در این حوزه عمل کرده و امسال نیز تلاش خواهد کرد با اجرای مرحله سوم طرح همچنان به پیشگامی خود در این عرصه ملی تداوم بخشد.

شهردار تبریز حذف بوروکراسی زاید و دست و پاگیر اداری، ارائه سریع، شبانه‌روزی و 24 ساعته خدمات به شهروندان، حذف روش‌های سنتی و بسترسازی برای استقرار شهر هوشمند در آینده نزدیک را از برکات اجرای طرح شهروند الکترونیک برشمرد و از دستگاه‌های اجرایی دخیل در اجرای مرحله سوم این طرح خواست شهرداری تبریز را در اجرای موفق آن یاری کنند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول