اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی داداشی:

روح‌الله داداشی به خاطر رفتار جوانمردانه‌اش ماندگار شده است

خبرگزاری فارس: برادر مرحوم روح‌الله داداشی قهرمان ایران و جهان گفت: ویژگی‌های اخلاقی و روحیه جوانمردی روح‌الله موجب شد که یاد و خاطره‌اش در کشور ماندگار باشد.

روح‌الله داداشی به خاطر رفتار جوانمردانه‌اش ماندگار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در یکی از شب‌های تیر ماه سال گذشته خبری در خبرگزاری فارس و رسانه‌های گروهی منتشر شد که حاکی از به قتل رسیدن قهرمان ایران و جهان در رشته پرورش اندام یعنی روح‌الله داداشی بود.

در ابتدای انتشار این خبر، بسیاری از مردم آن را شایعه تصور می‌کردند، چرا که همواره از روح‌الله داداشی به عنوان ورزشکاری اخلاق‌مدار و پایبند به اصول جوانمردی یاد می‌شد.

اما دقایقی بعد فرماندهان نیروی انتظامی در استان البرز و شهرستان کرج این خبر را تایید و با تاکید بر روحیه جوانمردی و پهلوانی روح‌الله داداشی اعلام کردند که وی در حالی که قصد و انگیزه‌ای برای درگیری و نزاع نداشته است از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مورد حمله قرار گرفته و در نهایت با ضربات پی‌درپی چاقو جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

انتشار خبر درگذشت روح‌الله داداشی تاثیر بسیاری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور داشت به صورتی که مراسم تشییع و تدفین وی از نظر تعداد جمعیت حاضر در مراسم کم‌نظیر بود و چند روز بعد نیز مسئولان ارشد انتظامی و قضایی برای پاسخگویی به مجلس احضار شدند.

روح‌الله داداشی همواره در برابر مردم فروتن بود

بر اساس این گزارش،‌ در حالی که یک سال از این واقعه می‌گذرد و قرار است عصر فردا پنجشنبه بیست و دوم تیر ماه مراسم نخستین سالگرد درگذشت این پهلوان ایرانی برگزار شود، برادر که خود از پیشکسوتان رشته ورزشی پرورش اندام است، در گفت‌وگویی با خبرنگار به تشریح دلایل محبوبیت روح‌الله داداشی پرداخته است.

علی داداشی در این گفت‌وگو تاکید می‌کند: آنچه که باعث ماندگار شدن نام، یاد و خاطره روح‌الله شد، بهره‌مندی وی از روحیات و ویژگی‌های پهلوانی، اخلاقی و جوانمردی است.

وی گفت: روح‌الله با وجود توانایی بالای جسمانی که داشت همواره در برابر مردم فروتن بود و هیچگاه از شهرتی که برخوردار بود سوءاستفاده نمی‌کرد.

برای مردم جوانمردی با ارزش‌تر از قهرمانی است

برادر مرحوم روح‌الله داداشی خاطر نشان کرد: تعداد جمعیتی که در مراسم تشییع و تدفین برادرم حضور داشتند، ثابت می‌کند که مردم ایران هیچگاه پهلوانان و ورزشکاران اخلاقی و فروتن خود را فراموش نکرده و یاد و خاطره آنها را زنده نگاه می‌دارند.

داداشی ادامه داد: طی یک سال اخیر مردم سراسر کشور و مسئولان استانی و ملی به ما لطف داشتند و نشان می‌دهد که برای همه ما بهره‌مندی از روحیات پهلوانی بسیار باارزش‌تر از مقام‌های قهرمانی است.

جوانان ورزشکار به علاقه مردم به روح‌الله توجه کنند

وی در ادامه خطاب به جوانان ورزشکار گفت: علاقه و احترام مردم به روح‌الله داداشی و همچنین فروتنی روح‌الله در برابر مردم به ویژه بزرگ‌ترها باید برای همه ورزشکاران جوان درس عبرت و الگویی باشد.

علی داداشی در پایان تاکید کرد: جوانانی که می‌خواهند از محبوبیت و شهرت روح‌الله برخوردار باشند باید بدانند که دست‌یابی به این امر نیازمند داشتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول