اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی اصفهان:

افزایش 30 درصد تعرفه‌ متخصصان قانونی نیست

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی اصفهان گفت: به دلیل تأخیری که در تشکیل شورای‌عالی سلامت انجام گرفت، بسیاری از متخصصان با افزایش 30 درصدی به کار طبابت پرداختند که خلاف قانون است.

افزایش 30 درصد تعرفه‌ متخصصان قانونی نیست

مسعود جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تا زمانی که افزایش 20 درصدی تعرفه‌های پزشکی به نظام پزشکی ابلاغ نشود نمی‌توانیم پزشکان را موظف به گرفتن این هزینه کنیم و جلوی دریافت وجوه غیر قانونی پزشکان متخصص را بگیریم.

وی تعزیرات و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی را موظف به برخورد با دریافت کنندگان وجوه غیر قانونی از بیماران دانست و افزود: تنها در صورتی که شکایت شود، سازمان نظام پزشکی موظف به نظارت است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام‌ پزشکی اصفهان تصریح کرد: هیچ گاه شاهد دریافت وجوه غیر قانونی در بخش سرپایی نیستیم و بیشترین گزارش‌های ارسالی به این مرکز از دریافت وجوه غیر قانونی جراحی بوده است.

وی تأخیر سه ماه و نیمی در اعلام تعرفه‌های پزشکی را عامل مشکلات وارد به مراکز بهداشت و درمان و اجحاف در حق مردم دانست و ادامه داد: تعرفه‌ها باید از ابتدای سال مشخص می‌شد زیرا از نظر دارایی‌ها و مالیات‌ها درآمدها از فروردین‌ماه محسوب می‌شود.

جوانبخت با اشاره به اینکه باید نظر مدیران بیمارستان‌ها هم در ارتباط با این افزایش 20 درصدی جویا شد و تاکید کرد: باید بررسی کرد که آیا مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند از عهده این هزینه‌ها برآیند و آیا رضایت دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم بیمه‌ها در خدمات سرپایی 70 درصد و در قسمت بستری 90 درصد احتساب می‌شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی اصفهان گفت: سازمان نظام پزشکی ایران پیشنهاد افزایش 30 درصدی تعرفه‌های پزشکی را داد که مورد موافقت واقع نشد و متخصصان بر این استناد و چون با تورم موجود هم‌خوانی دارد، ملاک هزینه درمان خود قرار دادند.

وی در ارتباط با نقش پزشک خانواده و ویزیت رایگان بیماران و کاهش هزینه متخصصان در این طرح و رسیدن به یک هزار و 800 تومان و افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها افزود: همایشی بر این مبنا در 22 تیرماه در ارتباط با پزشک خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول