اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری‌شیرازی:

ورزشکاران متدین به مردم معرفی شوند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سهمی از برنامه‌های رسانه ملی باید به نشان دادن توانایی‌های جسمی متدینین درجه یک و متشرعان اختصاص یابد.

ورزشکاران متدین به مردم معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست فدراسیون تیر و کمان، راه‌یافتگان به مسابقات المپیک 2012 و کادر فنی تیم تیر و کمان جمهوری اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم اظهار کرد: موشک‌ها و سلاح‌های دیگری که در اختیار ماست نشان‌دهنده قدرت دفاعی اسلام است و از بروز جنگ جلوگیری می‌کند اما در این میان توانایی جسمی مسلمانان نیز دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: ملل دیگر با مشاهده توان جسمی مسلمانان از قدرت روحی آنها مطلع می‌شوند به طوری که بسیاری از کارشناسان آنها همین مسئله را مدنظر داشته و شخصاً شاهد تعجب و انتقاد یکی از اساتید آمریکایی دانشگاه شیراز از این موضوع در زمان قبل از انقلاب بودم.

عضو خبرگان رهبری گفت: آبروی اسلام در گرو این است که جوانان مسلمان ورزیده بوده و حتی پیران جامعه اسلامی نیز توانمند باشند.

وی با اشاره به عضویت 200 هزار نفر در حلقه‌های صالحین افزود: این افراد برای تشویق به ورزش گروهی آماده هستند و می‌توان به وسیله ارتباط با آنها، بحث ورزش را گسترش داد و از این طریق جامعه ورزشی کشور را توسعه بخشید به طوری که ورزش وارد زندگی زنان و مردان و گروه‌های سنی مختلف شود.

آیت‌الله حائری‌شیرازی ادامه داد: ورزش تیراندازی به گونه‌ای است که می‌توان با حجاب اسلامی کامل در آن شرکت کرد و این امر ظرفیت و نعمت بزرگی است.

وی با بیان اینکه دفاع از جامعه اسلامی منحصر به مردان نیست گفت: کودکان خردسال نیز چنانچه توانایی داشته باشند باید وارد عرصه دفاع شوند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به قضایای جنگ احزاب عنوان داشت: زمانی که همه مردان مسلمان در خارج از شهر به سر می‌بردند برخی یهودیان به قصد سرقت از منازل مسلمانان وارد مدینه شدند و در این هنگام صفیه، عمه پیامبر اسلام(ص) به مبارزه با دزدان پرداخت و یکی از آنها را از پای درآورد.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان باید هم در عفت و پاکدامنی سرآمد باشند و هم به ورزش و آمادگی جسمانی بپردازند و نمونه این امر در طول تاریخ دیده می‌شود به طوری که دختران شعیب پیامبر به دلیل ناتوانی پدرشان کار گله‌داری را انجام می‌دادند یا زنان عشایر در عین حفظ حجاب به کارهای دیگر نیز می‌پرداختند.

وی با تاکید بر استفاده مطلوب از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای گسترش ورزش و آمادگی جسمانی در جامعه گفت: سهمی از برنامه‌های رسانه ملی باید به نشان دادن توانایی‌های جسمی متدینین درجه یک و متشرعان اختصاص یابد.

حائری‌شیرازی ادامه داد: باید ورزشکارانی تربیت شوند که نماز اول وقت را رعایت ‌کنند به طوری که مردم در کنار گل زدن و کسب امتیاز توسط ورزشکاران، سر بر سجده گذاشتن آنها را نیز مشاهده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطراتی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ایشان فرزندان و نوه‌های خویش را به ورزش توصیه می‌فرمود به طوری که این کار را نسبت به نماز شب دارای اولویت می‌دانست و هدف از این مسئله نیز توجه ایشان به تربیت ورزشکاران مؤمن و نماز شب‌ خوان بوده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران باید از نظر چشم و زبان عفیف باشند گفت: مسئولان باید این مسئله را مدنظر داشته باشند و نسبت به تحقق آن تلاش کنند.

حائری‌شیرازی بیان داشت: یکی از نکات مهم در میان ورزشکاران، ابراز محبت نسبت به یکدیگر است به طوری که این مسئله باید به صورت یک فرهنگ در میان آنها نهادینه شود و در این راستا سلام و احوالپرسی جدی اسلامی مؤثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نشاط و خوش‌رویی در برخورد انسان‌ها با یکدیگر ابراز کرد: ائمه معصوم(ع) همواره سمبل نشاط و شادابی بودند زیرا شایسته نیست فرد مسلمان با هم‌کیشان خود حالت اخم و خمودگی داشته باشد.

وی با اشاره به خوش‌رویی مقام معظم رهبری در برخورد با همگان گفت: ورزشکاران باید با الگوگیری از ایشان، ورزش و ابراز محبت را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول