اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله: بازداشت روحانی عربستانی به علت درخواست کمترین حقوق شهروندی است

خبرگزاری فارس: حزب‌الله لبنان تشدید سرکوب تظاهرات مردمی و بازداشت روحانیون برجسته دینی در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات شد.

حزب‌الله: بازداشت روحانی عربستانی به علت درخواست کمترین حقوق شهروندی است

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد ، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی و نگرانی نسبت به اقدام مقامات سعودی در تعرض به شخصیت‌های برجسته دینی، تاکید کرده که بازداشت آیت الله شیخ نمر باقر النمر جنایی نبوده و تنها به این علت بوده که وی خواستار تحقق کمترین حق از حقوق شهروندی [مردم عربستان] که قوانین بین‌المللی به آن اشاره کرده‌اند شده و می‌خواسته سیاست‌های تبعیض در میان شهروندان از بین برود.

حزب الله لبنان این بازداشت را به شدت محکوم کرده و خاطرنشان نموده که تعامل خشن نیروهای امنیتی سعودی با تظاهرات مسالمت آمیز در شهر العوامیه و منطقه قطیف را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان منجر شده را محکوم می‌کند.

این بیانیه خواستار آزادی فوری شیخ نمر باقر النمر و مداوای وی و همچنین احترام به نمادهای دینی شده و تاکید کرده که اقدامات غیردموکراتیک در تعامل با مطالبات مشروع و مسالمت آمیز شهروندان سعودی باید متوقف شود.

نیروهای امنیتی رژیم آل سعود عصر یکشنبه به خودروی حامل "شیخ نمر النمر" روحانی برجسته مخالف شیعی حمله کردند و ضمن تیراندازی به وی و مجروح کردنش، او را بازداشت کردند.

در پی مجروح و بازداشت شدن شیخ النمر، مردم شرق عربستان به خیابان‌ها سرازیر شدند و نیروهای امنیتی رژیم آل سعود نیز با تیراندازی به سوی تظاهرات کنندگان دو نفر را شهید کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول