اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سرایت اعتراضات مردمی از قطیف به العوامیه و دیگر شهرهای شرق عربستان+ فیلم

خبرگزاری فارس: اعترضات مردم عربستان در اعتراض به دستگیری شیخ النمر از منطقه العوامیه به شهرهای قطیف و الشرقیه سرایت کرده و نیروهای امنیتی این شهرها را به پادگان تبدیل کرده‌اند.

سرایت اعتراضات مردمی از قطیف به العوامیه و دیگر شهرهای شرق عربستان+ فیلم

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه العالم از شرق عربستان گزارش داد که مردم این منطقه درپی دستگیری شیخ "نمر النمر" موجی از اعتراضات مسالمت آمیز را آغاز کرده‌اند.

این گزارش تاکید دارد که اعتراضات از منطقه العوامیه به قطیف سرایت کرده است و نیروهای امنیتی آل سعود مردم را با گلوله جنگی هدف قرار می‌دهند.

بنابراین گزارش نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در منطقه دارند و خودروهای زرهی در اکثر نقاط شهر العوامیه، الشرقیه و قطیف موضع گرفته‌اند.

مردم در حالی که شعار "مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند" و فریاد الله اکبر سر می‌دادند تاکید کردند که تا زمانی که شیخ النمر آزاد نشود اعتراضات ادامه خواهد داشت.

 

تظاهرات مردم در شرق عربستان

 

العالم گزارش داد که مخالفان اعلام کرده‌اند که در صورت آسیب دیدن شیخ النمر، آل سعود مسئول خواهد بود.

شیخ النمر یکی از بزرگترین مخالفان رژیم آل سعود در شرق عربستان به شمار می‌آید و همواره مردم این مناطق را به تظاهرات علیه این رژیم فرا می‌خواند.

النمر حدود 10 روز پیش در یکی از سخنرانی‌های خود در یکی از مساجد شهر العوامیه گفت: من یقین دارم که بازداست یا کشته شدن من، باعث ایجاد نهضتی خواهد شد.

همچنین منابع خبری از عربستان گزارش داده‌اند که در حمله نیروهای سعودی به مردم دو نفر به شهادت رسیده‌اند و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول