اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی:

روزانه 30 تن مرغ در استان توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه حدود 30 تن مرغ در استان توزیع می‌شود که 50 درصد آن مربوط به ارومیه است.

روزانه 30 تن مرغ در استان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفرصادق اسکندری عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 20 واحد صنفی زیر پوشش کشتارگاه‌ها در ارومیه و 30 واحد نیز در شهرستان‌ها با نصب پارچه اطلاع‌رسانی بر سردرب مغازه نسبت به توزیع مرغ ارزان‌قیمت اقدام کرده‌اند.

به گفته وی بر اساس اختصاص این سهمیه به کشتارگاه‌ها، مرغ گرم در استان به قیمت 47 هزار ریال در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اسکندری افزود: توزیع مرغ گرم به قیمت تعاونی از 12 تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های تنظیم بازار ماه مبارک رمضان امسال مقداری سویا با نرخ دولتی 9 هزار ریال در اختیار کشتارگاه‌ها قرار داده شده است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی همچنین در راستای تنظیم بازار ایام مبارک رمضان امسال از برپایی 20 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها از 17 تیر ماه الی 15 مرداد ماه سال جاری به صورت متناوب در سطح مرکز استان و شهرستا‌ن‌های تابعه دایر می‌شود، افزود: زمان برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در شهرستان ارومیه از چهارم الی 13 مرداد ماه سال جاری است.

اسکندری تصریح کرد: کالاهای اولویت‌دار شامل برنج، روغن، قند و شکر، عسل و خرما، زولبیا و بامیه، گوشت قرمز، گوشت ماهی، گوشت مرغ و سایر اقلام مورد نیاز مردم در این نمایشگاه‌ها با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان با حداقل 15 درصد زیر قیمت عرف بازار در نمایشگاه‌های مذکور به فروش گذاشته می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: در تمام این نمایشگاه‌ها غرفه اختصاصی ویژه واحد بازرسی و نظارت دایر بوده و بازرسان به صورت مستمر بر جریان عرضه و فروش کالا نظارت می‌کنند.

وی در ادامه از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و افزود: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از 15 لغایت 28 تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

اسکندری گفت: مواد پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، خرما، شیرینی، نان، لبنیات شامل شیر، پنیر، کره، خامه، برنج، روغن، شکر، زولبیا و بامیه، سبزیجات و میوه از جمله اولویت‌های کالایی و خدماتی در زمان اجرای طرح هستند.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با مجامع مرتبط با توزیع کالاهای اولویت‌دار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای (اتحادیه سراسری مصرف کارکنان دولت، فروشگاه‌های رفاه، شهروند، سپه و ...) و نمایشگاه‌های طرح ضیافت ویژه رمضان در راستای فروش مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام رمضان با تخفیف فوق‌العاده به عمل آمده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول