اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

صید در رودخانه‌های حفاظت شده ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: صید در رودخانه‌های حفاظت شده ممنوع است.

صید در رودخانه‌های حفاظت شده ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی اظهار کرد: آغاز فصل صید ماهی با قلاب تا 15 اسفند و اعتبار آن تا دو ماه بعد از صدور بوده و تعداد مجاز صید با قلاب در هر سفر پنج قطعه ماهی و در قسمت‌هایی که از طرف سازمان آب منطقه‌ای ممنوع اعلام شده، مجاز نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، زمان قانونی صید ماهی با تور را از اول تیر تا پایان بهمن اعلام کرد و گفت: زمان صید ماهی با تور در سه روز آخر هفته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) است که بر روی پروانه‌های صید ذکر می‌شود و هر صیاد در هر روز تا 30 قطعه می‌تواند برداشت داشته باشد.

وی در ادامه قیمت صدور پروانه‌ها برای صید ماهی با قلاب را 20 هزار ریال، صید ماهی با تور را برای صیادان که از این راه امرار معاش می‌کنند، یک میلیون و 100 هزار ریال و برای صیادان تفریحی 400 هزار ریال عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام ممنوعیت صید در رودخانه‌های حفاظت شده، صید آزاد ماهیان و ماهیان غضروفی، از سازمان آب منطقه‌ای خواست مسیر تخم‌ریزی ماهی‌ها را در سد و بندهایی که زده شده مشخص کند تا در مسیر مهاجرت، ماهیان برای تخم‌ریزی دچار مشکل نشوند.

وی، درباره صدور پروانه شکار خوک وحشی (گراز) برای اتباع ایرانی گفت: صدور پروانه شکار گراز از اول تیر آغاز شده و زمان مجاز آن تا اسفند سال‌جاری و در تمام مناطق آزاد کشور به استثناء مناطق آبی و تالابی است. مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این پروانه شکار صرفاً برای اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی است و مسلمانان به هیچ عنوان اجازه شکار خوک وحشی یا حمل لاشه آن را ندارند.

رئیسی، تعداد مجاز شکار خوک وحشی را یک راس با هر پروانه و در طول سال پنج عدد بیان کرد که مدت اعتبار پروانه از تاریخ صدور فقط سه روز است.

وی اضافه کرد: متقاضیان به هیچ‌عنوان حق فروش گوشت به مسلمانان را ندارند و در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و برابر قانون با آنها رفتار می‌شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: محدوده اعتبار پروانه نیز فقط شامل شکارگاه‌های آزاد استان است.

وی بهای پروانه شکار خوک وحشی را یکصد و 15 هزار ریال عنوان کرد.

اضافه می‌شود، گراز یا همان خوک وحشی به عنوان گونه جانوری است که نقش مهمی در توسعه جنگل و رویش برخی گیاهان دارد و وجود این حیوان شاخص مهمی برای جمعیت پلنگ در زیستگاه‌های استان محسوب می‌شود که در صورت کاهش جمعیت آن، حیواناتی مانند گرگ به احشام حمله کرده و موجب خسارت، ضرر و زیان در سایر بخش‌های دامپروری و کشاورزی می‌شوند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول