اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح‏های نیروگاهی سازمان توسعه برق کشور:

احداث نیروگاه سلطانیه از موفق‏‌ترین پروژه‏‌های کشور است

خبرگزاری فارس: مجری طرح‏‌های نیروگاهی سازمان توسعه برق ایران گفت: احداث نیروگاه سلطانیه یکی از موفق‏‌ترین پروژه‏‌های سازمان توسعه برق کشور محسوب می‏‌شود.

احداث نیروگاه سلطانیه از موفق‏‌ترین پروژه‏‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب حاجی‏‌زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه ترکیبی سلطانیه زنجان در زمینی به مساحت 44 هکتار احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی به منظور احداث نیروگاه سلطانیه از سال 88 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فاز نخست این نیروگاه در طول 16 ماه و در شهریور سال گذشته به بهره‏‌برداری رسیده است.

مجری طرح‏‌های نیروگاهی سازمان توسعه برق ایران با بیان اینکه طراحی و ساخت تجهیزات و راه‏‌اندازی نیروگاه سلطانیه با توجه به شرایط آب و هوایی استان زنجان در مدت زمان 16 ماه به پایان رسیده است، اضافه کرد: این امر یک رکورد استثنایی در مقاسیه با احداث نیروگاه در سایر نقاط کشور و سایر کشورهای خارجی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه سلطانیه استان زنجان 648 مگاوات است، ادامه داد: این نیروگاه در مجموع از چهار واحد تشکیل شده است.

حاجی‏‌زاده با بیان اینکه با بهره‏‌برداری از نیروگاه سلطانیه مشکلاتی چون کمبود برق استان زنجان و سایر استان‏‌های همجوار برطرف می‏‌شود، تصریح کرد: این نیروگاه سبب اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان می‏‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد از تجهیزات نیروگاه سلطانیه استان زنجان پیشرفته است، یادآور شد: سیستم‏‌های کنترل آن از پیشرفته‏‌ترین سیستم‏‌ها است که تجهیزات آن توسط محققان داخلی کشور ساخته شده است.

مجری طرح‏‌های نیروگاهی سازمان توسعه برق ایران با بیان اینکه نیروگاه سلطانیه از نظر مسائل زیست محیطی هیچ‌گونه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به منظور تامین سوخت نیروگاه پنج دستگاه مخزن وجود دارد که با 100 هزار متر مکعب جوابگوی 45 روز مصرف نیروگاه است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نیروگاه سلطانیه با 200 هزار متر مکعب آماده بهره‏‌برداری است، اضافه کرد: مجموع سرمایه‏‌گذاری برای فاز نخست 4 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

حاجی‏‌زاده با بیان اینکه با اجرای بخش بخار ظرفیت نیروگاه سلطانیه به یک هزار مگاوات افزایش پیدا می‏‌کند، ادامه داد: با توجه به سیاست‏‌های دولت این نیروگاه به بخش خصوصی واگذار می‏‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروگاه سلطانیه یکی از موفق‏‌ترین پروژه‏‌های سازمان توسعه برق ایران است، تصریح کرد: فاز نخست این پروژه با توجه به برنامه‏‌ریزی‏‌های صورت گرفته از زمان‏‌بندی مشخص شده زودتر به پایان رسیده است.

مجری طرح‏‌های نیروگاهی سازمان توسعه برق ایران با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی استان زنجان و وزش باد در اجرای پروژه احداث نیروگاه سلطانیه مانعی به شمار می‏‌رفت، یادآور شد: با وجود پیمانکاران ماهر در این زمینه پروژه متوقف نشده و اقدامات و فعالیت‏‌ها با کیفیت بسیار خوبی پیش رفت.

وی با بیان اینکه نیروگاه‏‌ها از نظر مصرف سوخت، مصرف بالایی دارند، خاطرنشان کرد: برقی که در این نیروگاه‏‌ها تولید می‏‌شود چندین برابر مصرف استان حتی در برخی از فصول سرد سال است.

حاجی‏‌زاده با تاکید بر اینکه بدون هیچ‌گونه مشکلی به تولید انرژی می‏‌پردازیم، اضافه کرد: با بررسی‏‌های صورت گرفته توسط شرکت نفت انتقال انرژی الکتریکی به کشورهای همجوار از انتقال گاز اقتصادی‏‌تر است و یک برنامه‏‌ریزی کلان به این منظور در کشور صورت می‏‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول