اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار گلستان:

ثبت آثار ارزشمند در جهان باعث ایجاد پیوندهای معنوی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: ثبت آثار ارزشمند اسلامی، ایرانی همچون برج قابوس در جهان باعث ایجاد پیوندهای معنوی می‌شود.

ثبت آثار ارزشمند در جهان باعث ایجاد پیوندهای معنوی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا دادبود ظهر امروز در جمع مدیران میراث فرهنگی استان اظهار داشت: برج قابوس بلندترین بنای آجری جهان است که هم اسلامی و هم ایرانی است و برای برخورداری از مزایای ثبت جهانی برج قابوس لازم است مراکز اقامتی در این شهرستان گنبدکاووس احداث شود و جاذبه‌ها و مراکز دیدنی شهرستان برای گردشگری آماده و معرفی شود.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن امکانات و گسترش مراکز اقامتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در شهرستان گنبدکاووس افزود: فرودگاه کلاله زیرساختی مهم برای توسعه گردشگری برج قابوس است.  وی تصریح کرد: به منظور گسترش و ساخت مراکز اقامتی تفریحی نیز عوارض صدور پروانه ساختمانی در شهرستان گنبدکاووس از سرمایه‌گذاران اخذ نمی‌شود و رایگان است.

وی ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را برخوردار از حمایت‌های شهرداری و استانداری عنوان کرد و افزود: برای این منظور هتل سه ستاره هاوش در گنبدکاووس در حال احداث است که باید تلاش شود به چهار ستاره ارتقا پیدا کند.

دادبود ثبت جهانی برج‎قابوس را یکی از اتفاقات مهم برای کشور دانست و گفت: آنچه در ثبت این اثر تاثیر داشت ماحصل تلاش جمعی مسئولان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی بود.

وی یادآور شد: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کمال‌گرایی در پی کسب قله‌های موفقیت هستیم و آنها را فتح خواهیم کرد و در این راستا وعده‌هایی که به مردم دادیم یکی پس از دیگری در حال تحقق است و با تحقق این وعده‌ها و گسترش گردشگری، رونق اقتصادی بیشتری نصیب مردم می‌شود.   

وی با بیان اینکه ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان را نیز در دست پیگیری داریم اظهار داشت: شهر جرجان نیز قابلیت ثبت جهانی دارد چرا که این شهر در زمان گذشته نسبت به ممالک غربی بسیار پیشرفته‌تر و دارای تمدنی باشکوه بوده است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول