اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز:

راننده پراید سارق طلای کودکان بود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با استفاده از یک دستگاه خودرو با پرسه زدن در محله‌های خلوت شهر کرج اقدام سرقت طلای کودکان می‌کرد، خبر داد.

راننده پراید سارق طلای کودکان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز، حمیدرضا گل صباحی با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی که با استفاده از یک دستگاه خودرو با پرسه زدن در محله‌های خلوت شهر کرج با تحت نظر قرار دادن کودکانی که طلا داشتند، پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود، زیورآلات آنها را به سرقت برده و متواری می‌شد، دستگیر شد.

وی ادامه داد: در پی دریافت سه فقره پرونده سرقت طلای دختربچه‌هایی در سنین شش و هفت ساله به این پلیس، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مسئول گفت: ماموران با انجام تحقیقات تکمیلی از کودکان قربانی دریافتند که سارق با یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ اقدام به سرقت کرده و همچنین بر اساس اظهارات پدر یکی از کودکان، سه نفر دیگر از همسایه‌ها نیز به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند اما والدین آنها هیچگونه شکایتی به مراجع انتظامی و یا قضایی نکرده‌اند.

گل صباحی افزود: احتمال اینکه خانواده‌های مورد نظر اطلاعات بیشتری از سارق داشته باشند هر سه خانواده به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات تکمیلی از آنها مشخص شد که یکی از همسایه‌ها به خودروی موصوف مظنون و شماره آن را یادداشت کرده است که با استعلام از شماره پلاک خودرو مالک آن به نام «حامد- ب» شناسایی و با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در مواجه حضوری با کودکان و شناسایی از سوی آنها به ناچار به جرم خود اعتراف کرد، درباره نحوه انجام سرقت‌ها و شگرد سارق گفت: متهم دستگیر شده با استفاده از یک دستگاه پراید با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر و بیشتر در هنگام غروب دختر بچه‌هایی را که طلا داشتند زیر نظر گرفته و با نزدیک شدن به آنها ادعا می‌کرد که خودرواش خراب است و پس از جلب اعتماد کودک، وی را به بهانه اینکه اگر با سوار شدن به داخل خودرو و کشیدن یکی از سیم‌های آن وی را در روشن کردن خودرو کمک کند به او خوراکی خواهد داد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهم پس از کشاندن کودکان به داخل خودرو آنها را با تهدید چاقو به مسافتی دورتر برده و پس از سرقت طلاجات، قربانیان خود را تهدید می‌کرد که به والدینشان بگویند که طلاهایشان را یک زن به سرقت برده است و اگر حقیقت را بگویند بازگشته و با چاقو آنها را خواهد کشت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مطلب که رها نمودن کودکان با زیورآلات در معابر عمومی علاوه بر سرقت طلای آنها از سوی سارقان خطرات جانی زیادی نیز برای فرزندان دارد به والدین  هشدار داد که از آویختن زیورآلات به فرزندان خود به گونه‌ای که موجب جلب توجه رهگذران به ویژه افراد فرصت‌طلب شود جدا خودداری کنند.

متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول