اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پلدختر در مجلس:

دولت باید از کشاورزان آسیب دیده حمایت کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بر حمایت دولت از کشاورزان آسیب دیده از خشک‌سالی تاکید کرد.

دولت باید از کشاورزان آسیب دیده حمایت کند

علی کاییدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: دولت و مسئولان باید از آسیب‌ دیدگان خشک‌سالی بخش کشاورزی حمایت کنند.

وی با اشاره به خشک‌سالی اخیر در بسیاری از مناطق استان لرستان به خصوص شهرهای غربی و جنوبی استان اظهار داشت: بسیاری از کشاورزان در این استان با استفاده از تسهیلات توانسته‌اند کشت و کار خود را رونق دهند و این در حالی است که به دلیل عدم بارندگی در سال زراعی جاری با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

کاییدی اضافه کرد: مسئولان امر باید برای بازپرداخت آسان تسهیلات کشاورزان راهکارهایی را ارائه دهند تا کشاورزان آسیب دیده بتوانند علاوه بر رفع مشکلات موجود، اقساط معوقه تسهیلات بانکی را بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های در دست اقدام برای رفع همیشگی مشکلات کشاورزان استان افزود: براساس مذاکرات انجام شده با وزیر کشاورزی راهکارهایی برای آبی کردن اراضی دیم در نظر گرفته شده که از آن جمله استفاده از پمپاژ آب برای آبی کردن اراضی است.

کاییدی در خصوص این طرح گفت: در آینده نزدیک با استفاده از لوله و دستگاه‌های پمپاژ، آب مورد نیاز کشاورزان از رودخانه‌های در طول مسیر برداشت می‌شود، تا کشاورزان در سال‌های کم‌باران با مشکل خشک‌سالی کم‌تر مواجه شوند.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول