اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فصل جدید لیگ برتر شطرنج کشور صورت گرفت

ثبت سه شکست برای شطرنج‌بازان قمی در گام اول

خبرگزاری فارس: شطرنج‌بازان قمی در آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور عملکرد ضعیفی داشتند و در گام اول سه شکست را در پرونده خود ثبت کردند.

ثبت سه شکست برای شطرنج‌بازان قمی در گام اول

به گزارش خبرگزاری فارس از قم شطرنج از جمله رشته‌های ورزشی در بین 45 ورزش فعال در استان قم است که سابقه چندان طولانی در قم ندارد اما، در سال‌های اخیر به واسطه تلاش‌های بسیار خوبی که از سوی متولیان این رشته در حال انجام است، روند خوبی در مسیر پیشرفت در پیش گرفته است.

امسال چهار سال متوالی حضور تیمی به نمایندگی از هیئت شطرنج استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های لیگ شطرنج در کشور یعنی مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور است که تیم قم با ترکیبی که بیشتر آن نفرات بومی هستند، به مصاف حریفان سرشناس خود می‌رود.

هر چند در شطرنج همانند رشته‌هایی نظیر فوتبال، بسکتبال و فوتسال هزینه‌های هنگفت و سرسام‌آوری انجام نمی‌شود اما، تعدادی از شطرنج‌بازان داخلی و خارجی نظیر احسان قائم ‌مقامی هستند که قرارداد آنها دست کمی از یک فوتبالیست درجه دو ندارد.

با این حال تیم شطرنج تربیت بدنی به نمایندگی از استان قم در مسابقات چهار فصل اخیر لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور با کمترین بضاعت و با ترکیبی از نفراتی که بیشتر تربیت شده مدارس و کلاس‌های آموزشی هیئت شطرنج استان قم هستند، در لیگ برتر حضور یافته است.

این تیم امسال که یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور با عنوان جام اندیشمندان و با شرکت 13 تیم مدعی قهرمانی در مراحل مختلف برگزار می‌شود، در قالب دیدارهای رفت و برگشت به مصاف حریفان می‌رود.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج، مراحل اول تا پنجم از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور با شرکت مدعیان کسب عناوین برگزار شد.

شطرنج‌بازان تیم تربیت بدنی قم در چهار مسابقه برابر حریفان خود به میدان رفتند که حاصل تلاش آن در مقابل رقبای سرسخت خود کسب یک تساوی و البته سه باخت بود تا تیم شطرنج قم در گام نخست شروع خوبی در لیگ برتر نداشته باشد.

نماینده قم در دور نخست برابر تیم شطرنج تهران به میدان رفت و در پایان با نتیجه سه بر یک شکست خورد اما در دور دوم برابر تیم شطرنج دنیای فلز رشت در حالی که شانس زیادی برای کسب پیروزی داشت، در نهایت به تساوی دو بر دو رضایت داد.

شطرنج‌بازان تربیت بدنی قم در دور سوم با قرعه استراحت رو‌به‌رو شدند و نظاره‌گر رقابت و جدال دیگر رقبای خود بودند اما در دور چهارم برابر تیم شطرنج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شکستی دیگر را با حساب سه بر یک پذیرا شدند.

دور پنجم از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان نیز برای شطرنج‌بازان قمی نتیجه خوبی به همراه نداشت و طی آن نماینده قم در جدال با تیم شطرنج تایدواتر بندرعباس تن به شکست سه بر یک داد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول