اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت قم:

193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در مدت سه روز پذیرایی استان قم از زائران مسجد مقدس جمکران طی بازرسی‌های به عمل آمده با هدف حفظ سلامت زائران 193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد.

193 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد

محمد محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در میان زائران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در مدت سه روز میزبانی شهر قم از زائران جمکران، 30 بازرس بهداشت مسئولیت نظارت بر مواد غذایی که به مسافران عرضه می‌شد را به عهده داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت کارشناسان مرکز بهداشت استان قم 18 مورد شکایات مردمی در رابطه با مسائل بهداشتی در رستوران‌ها و مجتمع‌های رفاهی را پیگیری کردند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم اضافه کرد: ضد عفونی کردن هزار و 500 چشمه سرویس بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌ها از دیگر فعالیت‌های این مرکز در طول ایام نیمه شعبان بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز بهداشت، پیگیری سلامت آب آشامیدنی مورد استفاده زائران بود که در این راستا 293 مورد کلرسنجی آب صورت گرفت.

محمدیان ابراز داشت: همچنین 400 هزار لیتر آب در این مدت توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم با روش‌های علمی ضدعفونی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: در زمینه نظارت بر بهداشت تغذیه زائران، مرکز بهداشت استان قم 398 قلم مواد غذایی غیر بهداشتی را توقیف کرد و در این راستا 193 کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شدند.

وی ادامه داد: همچنین 40 مورد برخورد با دستفروشان متخلف از قوانین بهداشتی در این سه روز توسط مرکز بهداشت استان قم انجام شده و سه نفر از متخلفان مسائل بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

محمدیان اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان 960 مورد بازدید از اماکن عمومی، فروشگاه‌های بین‌راهی و ایستگاه‌های صلواتی به منظور بررسی سطح بهداشت آنان صورت گرفت و دو مورد از این مراکز نیز از سوی مرکز بهداشت اخطار تعطیلی دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت 70 بنر حاوی نکات بهداشتی در سطح شهر و مسیرهای مواصلاتی نصب شد تا زائران و شهروندان با نکاتی که در فصل گرم برای جلوگیری از بیماری‌ها کاربرد دارد، آگاه شوند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول