اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نیمه شعبان

400 واحد خونی به مراکز درمانی قم ارسال شد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم از تامین و ارسال 400 واحد خونی مورد تقاضای مراکز درمانی قم در نیمه شعبان خبر داد.

400 واحد خونی به مراکز درمانی قم ارسال شد

علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات پایگاه انتقال خون قم در نیمه شعبان اظهار کرد: پایگاه انتقال خون در زمینه تامین فرآورده‌های خونی و راه‌اندازی بانک خون بیمارستان سیار اقدامات اساسی در این ایام انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: 400 واحد و محصول خونی مورد تقاضای مراکز درمانی در ایام نیمه شعبان تامین شد.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم عنوان داشت: با توجه به ذخیره بیش از 2 هزار محصول خونی، نیاز به فضایی برای اهدای خون در استان در نیمه شعبان وجود نداشت اما تیم اهداکنندگان آماده بود تا در صورت ضرورت، فعال شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بانک خون بیمارستان سیار جمکران گفت: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی شد که پایگاه منطقه‌ای انتقال خون تجهیز و تامین خون مورد نیاز این بانک را بر عهده داشت.

الهی با بیان اینکه اکنون نیاز 100 درصد مراکز درمانی استان در زمینه تامین فرآورده‌های خونی تامین شده است گفت: با توجه به ذخیره فراوان محصولات خونی، برخی درخواست‌ها از سایر استان‌ها در زمینه تامین محصولات خونی انجام می‌شود.

وی به رشد فزاینده اهداکنندگان خون در مراکز درمانی استان قم اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری شاهد بیش از 12 درصد رشد اهدای خون نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول