اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن پست: هر زمان ایران رزمایش برگزار می‌کند قیمت نفت افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی با اشاره به رزمایش‌ نظامی ایران در خلیج فارس در اوایل سال جاری نوشت: هر وقت ایران رزمایش برگزار می‌کند قیمت جهانی نفت افزایش پیدا می‌کند.

واشنگتن پست: هر زمان ایران رزمایش برگزار می‌کند قیمت نفت افزایش می‌یابد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، درحالیکه نگرانی‌ها در مورد بازارهای جهانی درحال حاضر مهمتر از موضوع ایران است اما ایران توانایی این را دارد که بازار نفت را دچار اختلال کند.

اگر چه قیمت نفت طی روزهای اخیر کاهش یافت اما جمهوری اسلامی ایران اوایل سال جاری منجر به جهش ناگهانی قیمت نفت شد. زمانیکه ایران در اوایل سال جاری در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار کرد قیمت نفت بیش از 4 درصد افزایش یافت.

این موضوع در رزمایش قبل از آن نیز اتفاق افتاد.

بعد از برگزاری رزمایش نظامی ایران در آبهای خلیج فارس در ابتدای سال 2012، ترس از اختلال در جریان نفت و تولید آن در بازارهای جهانی قیمت نفت را به 110 دلار در هر بشکه رساند و قیمت بنزین را در آمریکا به 4 دلار در هر گالن رساند.

این درحالیست که تنش ها درباره برنامه هسته ای ایران همچنان ادامه دارد. 5 ماه بعد از آن، هنوز هم آمریکا و اتحادیه اروپا نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند و تحریم‌های بیشتری را برای جلوگیری از برنامه هسته ای به گفته آنها خطرناک ایران اعمال کرده‌اند. این درحالیست که ایران همچنان دیدگاه غرب درباره خطرناک بودن برنامه هسته ای خود را رد می‌کند.

براساس این گزارش، تنش با ایران درحالی افزایش یافته است که اقتصاد جهانی دچار رکود است، آمریکا نتوانسته اشتغال کافی ایجاد کند و اروپا نیز درحال مبارزه با بحران مالی بانک‌ها و بدهی کشورهای عضو این اتحادیه است.

"هلیما کرافت" تحلیلگر بارکلیز گفت: صحبت‌ها و مواضع هفته گذشته ایران ممکن است تلاشی برای افزایش قیمت نفت باشد و شاید چندان هم واقعی نباشد.

براساس گزارش "رایت اکسپرس"، خدمات اطلاعات قیمت نفت آمریکا، قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا طی چهار روز گذشته مرتب افزایش یافته است.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول