اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کریستین‌ساینس‌مانیتور:

رزمایش‌های بالستیکی ایران هشدار به غرب است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی با اشاره به رزمایش ۳ روزه ایران تأکید کرد که رزمایش ایران هشداری به غرب است که اگر به ایران حمله کند، با انتقام این کشور روبرو می‌شود.

رزمایش‌های بالستیکی ایران هشدار به غرب است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی کریستین‌ساینس مانیتور، آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه جاری میلادی، تحریم‌های جدید ایران در بخش صنعت نفت این کشور را آغاز کردند و یک هدف در ذهن داشتند و آن این بود که با وارد آوردن خسارت به بخش اقتصاد ایران، مقامات این کشور را وادار کنند که در خصوص کاهش برنامه‌ هسته‌ای خود جدیت داشته باشد.

بر اساس این گزارش، نشست امروز ایران و 1+5 در استانبول در حالی برگزار می‌شود که ایران در اولین روز از رزمایش سه روزه موشک‌های بالستیکی خود، با پرتاب موشک به آسمان پاسخ (محکم) خود را ارائه کرد.

این روزنامه آمریکایی سپس تأکید کرد که پیام ایران این است: مطمئن باشید که اگر به تأسیسات ما حمله کنید ما نیز تلافی می‌کنیم و اینکه تحریم‌های شما (آمریکا و اروپا) ممکن است به ما آسیب بزند اما این تحریم‌ها ما را شکست نمی‌دهد.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه هفته جاری تحریم‌های کامل علیه واردات نفت خام ایران را اجرایی کرد. اتحادیه اروپا حدود 18 درصد از صادرات نفت ایران را خریداری می‌کرد و این در حالی است که آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی ایران و نهادهای مالی خارجی این کشور که به همکاری با این بانک ادامه دهند، تحمیل کرد.

آمریکا و اروپا این تحریم‌ها را علیرغم یکسری مذاکرات میان ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) علیه ایران تحمیل کرده‌اند.

کارشناسان غربی بر این باورند که علیرغم آنکه تحریم‌های غرب تأثیر عمیقی در اقتصاد ایران برجای می‌گذارد این مسئله منجر نمی‌شود که جمهوری اسلامی ایران در میز مذاکرات امتیازاتی را به غرب ارائه دهد.

"جرج لوپز" کارشناس مسائل تحریم‌های اقتصادی دانشگاه "نوتردام" واقع در ایالت "ایندیانا" در خصوص تحریم‌ها علیه ایران می‌گوید: آنچه که غرب در اینجا تصمیم دارد این است که مسیر تنبیه ایران تنها راه است که ایران پاسخگو باشد اما من مطمئن نیستم که این مسئله قطعیت داشته باشد.

کریستین ساینس مانیتور در پایان گزارش خود نوشت که رزمایش‌های موشکی پیام متفاوتی را القا می‌کند، ارتش ایران می‌گوید که این رزمایش‌ها می‌تواند پایگاههای شبیه سازی شده با الگوی پایگاههای نظامی موجود کشورهای جنگ‌طلب در منطقه را هدف گیرد. به نظر می‌رسد که این مسئله هشدار واضحی برای آمریکا است زیرا تأسیسات نظامی خود را در برد موشک‌های ایران، در کشورهای افغانستان، بحرین، کویت و عربستان سعودی قرار داده است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول