اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازتاب رزمایش پیامبر اعظم (ص) 7 در رسانه‌های ترکیه

خبرگزاری فارس: رزمایش موشکی ایران تحت عنوان "پیامبر اعظم (ص) 7" در رسانه‌های ترکیه اعم از روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

بازتاب رزمایش پیامبر اعظم (ص) 7 در رسانه‌های ترکیه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال آغاز رزمایش بزرگ موشکی ایران توسط نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رسانه‌های ترکیه اعم از روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی این کشور اقدام به انتشار اخبار مربوط به این رزمایش کردند.

روزنامه ینی شفق ترکیه با اشاره به آغاز رزمایش پیامبر اعظم (ص) 7 در ایران نوشت که خاورمیانه تبدیل به مرکز قدرت نمایی شده است. این روزنامه تصریح کرد بعد از رزمایش موشکی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته، ایران نیز رزمایش موشک‌های بالیستیک خود را به مرحله اجرا گذاشت و این در حالی است که بین ترکیه و سوریه به دلیل سرنگونی جنگنده ترکیه توسط دفاع هوایی سوریه جوی متشنج حاکم است.

روزنامه ینی شفق اهداف این رزمایش را افزایش قابلیت جابجایی سکوها و پایگاه‌های پرتاب موشک عنوان کرد.

کانال سی ان ان ترک نیز در خبری پیرامون این رزمایش به نقل از سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد که ایران سیستم موشکی بالیستیک برای مقابله با سیستم راداری سپر موشکی ناتو مستقر در روستای کوره جیک استان مالاتیای ترکیه توسعه داده است. این کانال تلویزیونی به نقل از حاجی زاده تاکید کرد سپر موشکی خلیج فارس کشورهای عربی این منطقه نیز در مقابل موشک‌های جدید ایران تاب تحمل را ندارند، علاوه بر این، این سیستم بیش از آنکه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حفاظت کند، به منظور حفاظت از رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

خبرگزاری آناتولی در گزارش رزمایش موشکی ایران به اظهارات سردار حاجی زاده در مورد سرنگونی جنگنده ترکیه توسط سوریه پرداخته و نوشته است که سردار حاجی زاده از کشته شدن خلبانان ترک ابراز تاسف کرده ولی یادآور شده نقطه‌ای که جنگنده ترکیه مورد اصابت قرار گرفته همان نقطه‌ای بوده که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به برخی تاسیسات سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.

روزنامه واکیت نیز با اشاره به همین موضوع از سردار حاجی زاده به دلیل اعلام کشته شدن خلبانان ترک بدون آنکه این مطلب تاکنون از سوی دولت آنکارا رسما اعلام شده باشد، انتقاد کرد.

پایگاه خبری سول پورتال ترکیه نیز رزمایش موشکی سپاه را پاسخی به رزمایش موشکی رژیم صهیونیستی و هوس این رژیم در مورد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران عنوان کرده است.

رسانه خبرترک نیز نوشت این رزمایش هشداری است به اسرائیل که در صورت حمله به ایران از نقشه کره زمین محو خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول