اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرهای نهبندان زیر پوشش پروژه شهر سالم قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: کلیه شهرها و روستای خوانشرف شهرستان نهبندان زیر پوشش پروژه شهر سالم روستای سالم قرار گرفتند.

شهرهای نهبندان زیر پوشش پروژه شهر سالم قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه "شهر سالم روستای سالم" شهرستان نهبندان اظهار کرد: این پروژه "CBi" یعنی ابتکارات جامعه سالم نامگذاری شده است.

محمدرضا آذرکیش گفت: در مرحله نخست اجرای این پروژه باید طبق مقررات، یک شهر و روستا در نهبندان انتخاب شود تا بعد از شناسایی، مشکلات و معضلات مردم آن شهر و روستا در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها با همکاری تمامی ادارات شهرستان در درازمدت و کوتاه‌مدت مرتفع شود.

وی تصریح کرد: در این پروژه، روستاهایی باید شناسایی شوند که حداقل 30 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان یادآور شد: برای موفقیت در اجرای پروژه "شهر سالم روستای سالم" باید بانک اطلاعاتی از جمعیت و تمامی مشکلات پیش‌ روی مردم شهر و روستای انتخاب شده تهیه و بر اساس نیازمندی‌ها، برای حل مشکلات تصمیم‌‌گیری شود.

آذرکیش افزود: هدف اصلی این پروژه تلاش به منظور دستیابی به بالاترین سطح سلامت جامعه شهری و روستایی و نیل به تحقق شعار "سلامت برای همه" زیر نظر برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت از طریق بهره‌گیری از دو اصل مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی است.

وی با بیان اینکه افزایش دانش عمومی مردم در ارتباط با بهداشت و بسیج مردم شهرنشین و روستایی برای مشارکت در برنامه‌های اجرایی از اهداف اجرای این پروژه است، گفت: در اجرای این پروژه سطح اطلاعات مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان ادامه داد: در راستای بالا بردن دانش عمومی روستاییان باید کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در خانه‌های بهداشت و مساجد برگزار شود.

آذرکیش هدف از ارتقای دانش عمومی مردم را ایجاد حس مشارکت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: این مشارکت‌ها می‌تواند در تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان بخش‌های توسعه با هدف تحقق شعار "سلامت برای همه" به ویژه اهمیت برنامه‌های توسعه پایدار و سلامت از دیگر اهداف این پروژه محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه برگزاری گردهمایی‌ها و سمینارها می‌تواند برای سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان مفید واقع شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با بیان اینکه گسترش فرهنگ همکاری بین‌بخشی در راستای اجرای پروژه "شهر سالم روستای سالم" برای ارائه خدمات بهینه در زمینه‌های مختلف بسیار ارزشمند است، افزود: در واقع بدون همکاری بین‌بخشی این پروژه به هیچ وجه شکل نمی‌گیرد.

آذرکیش از تمامی مسئولان ادارات نهبندان خواست تا در راستای اجرای این پروژه یک نماینده یا کارشناس را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی کنند تا کمیته "شهر سالم روستای سالم" شهرستان نهبندان تشکیل شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول