اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازگو شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر یادآوری تاریخ انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که برای حفظ و حراست از ارزش‌های این انقلاب کشیده شده است تاکید کرد.

تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فاس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در همایش فرماندهان و پاسداران کمیته انقلاب اسلامی گفت: خدا را شاکریم و افتخار می‌کنیم که دوره حیات ما را در عصری قرار داد که لیاقت پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را در روزهای سخت پیدا کرده و وظیفه خود را در حد توان انجام دادیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجدید عهد با آرمان‌های انقلاب و امام(ره) عنوان کرد و افزود: آن چه ما را به هم متصل کرده عشق به انقلاب، دلدادگی به امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است و این دلبستگی، شالوده شخصیت و باورهای ما را تشکیل داده است.

علیرضابیگی ادامه داد: ما با تکیه بر همین باورها، نه تنها گذشته تابناک خود را که به برکت انقلاب اسلامی از آن بهره‌مند شده‌ایم، انکار نمی‌کنیم بلکه با افتخار برای نسل جدید بازگو می‌کنیم و برای از جان گذشتگی و دفاع از انقلاب اسلامی در روزهای سخت آماده‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل امانت بزرگی را به پاسداران کمیته‌ها سپردند و این کمیته‌ها در بخشی از تاریخ انقلاب توانستند به عنوان نقطه اتکای ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها بروز و ظهور یافته و قدرتمندانه از انقلاب دفاع کنند.

بیگی با بیان اینکه اخلاص و دلدادگی شهدای کمیته انقلاب اسلامی، بهترین گواه برای این مدعاست، افزود: تاریخ پرفراز و نشیب کمیته و مجاهدت‌های پاسداران آن باید برای نسل جدید بازگو شود تا دلدادگان انقلاب اسلامی در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده نشوند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از اعضای کمیته‌های انقلاب اسلامی، شاهد و ناظر بخشی از تاریخ انقلاب و تاریخ گویای یکی از حساس‌ترین دوران‌های کشور هستند و تجلیل و قدردانی از آنها وظیفه همگان است.

در این همایش که 200 نفر از پاسداران و فرماندهان کمیته‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند، حجت‌الاسلام عبدالحمید بنابی از فرماندهان کمیته‌های انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه امام زمان(عج) نتیجه همه زحمت‌های انبیای الهی هستند، گفت: حضرت مهدی(عج) جایگاهی دارند که تنها مختص به ایشان است و برقراری عدالت واقعی در سرتاسر جهان که آرزوی همه عدالت‌خواهان تاریخ بوده، تنها به دست ایشان محقق خواهد شد.

کمیته‌های انقلاب اسلامی نخستین سازمان‌هایی بودند که پس از انقلاب اسلامی، در 23 بهمن 1357 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس و پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال 1371، با شهربانی و ژاندارمری ادغام شدند.

پایگاه‌های اولیه تاسیس کمیته‌ها در مساجد محلات بود و روحانیون نقش عمده‌ای در هدایت آن داشتند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول