اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری جشن بزرگ صبح امید در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری جشن بزرگ صبح امید به مناسبت نیمه شعبان در دشتستان خبر داد.

برگزاری جشن بزرگ صبح امید در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا عصر امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان در جمع هیئات مذهبی بانوان اظهار داشت: نیمه شعبان اگر چه شرافتش را وامدار مولود خجسته‏‌اى است که در این روز زمین را با قدوم خویش متبرک ساخته است، اما همه عظمت آن در این خلاصه نشده و در تقویم عبادى اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایى برخوردار است. 

وی ادامه داد: فضیلت‌هاى بسیارى براى عبادت و راز نیاز در شب و روز خجسته نیمه ‏شعبان بر شمرده شده و این خود تمثیل زیبایى است از این موضوع که براى رسیدن به صبح وصال موعود باید شب وصل با خدا را پشت‏ سر گذاشت و تا زمانى که منتظر، عمر خویش را در طریق کسب صلاح طى نکند نمی‌تواند شاهد ظهور مصلح موعود باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به سخن گهربار امام علی(ع) که فرمود" قسم به کسى که جان على(ع) در دست اوست همه امور نیک و بدى که بر بندگان جارى می‌شود" اذعان داشت: از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم می‌شود و هیچ بنده‌‏اى نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعاى خضر بخواند، مگر آن که دعاى او اجابت شود.

محمودی‌نیا اضافه کرد: در نیمه شعبان امسال بیش از 150 ویژه‌برنامه در هیئات مذهبی در شهرها و روستاهای دشتستان برگزار می‌شود و انتظار داریم سطح کیفی برنامه‌ها افزایش یابد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری جشن بزرگ صبح امید به مناسبت نیمه شعبان در دشتستان خبر داد و گفت: به مناسبت خجسته زادروز میلاد مهدی موعود (عج) و به همت هیئت محبان حضرت علی‌اکبر (ع) جشن بزرگ صبح امید ویژه کودکان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه، شعبده‌بازی، نورافشانی و تقلید صدا از برنامه‌های متنوع جشن است اضافه کرد: این مراسم جشن با حضور بازیگران و هنرمندان برجسته صدا و سیما اجرا می‌شود.

محمودی‌نیا بیان کرد: برگزاری جشن در تکایا و مساجد، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع تراکت و محصول فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌ها در نیمه شعبان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول