اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همدان بی‌صبرانه منتظر انتخاب مدیریت ارشد است

ویژگی‌های استاندار آینده همدان از دریچه نگاه نمایندگان مردم

خبرگزاری فارس: همدان بی‌صبرانه منتظر انتخاب استاندار جدید از سوی هیئت دولت است تا با گزینشی آگاهانه پله‌های توسعه و ترقی خود را یکی پس از دیگری پیموده و جایگاه کنونی خود را از هر نظر ارتقا دهد.

ویژگی‌های استاندار آینده همدان از دریچه نگاه نمایندگان مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دیار هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین با سابقه مدنیت 3 هزار ساله، یکی از مراکز تمدنی بسیار کهن در ایران و جهان به شمار می‌آید.

این استان از یک سو دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری، تاریخی و توریستی است و از سوی دیگر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی، اقتصادی و... است.

وجود این قابلیت‌های حائز اهمیت و برخورداری آن از مردمانی مؤمن و ولایتمدار که رهبر فرزانه انقلاب به حق نام "دارالمجاهدین" را بر این دیار نهادند، می‌طلبد که سکان هدایت آن را مردی متعهد و متخصص عهده‌دار باشد.

چندی پیش، کرم‌رضا پیریایی که از 18 بهمن 88 مدیریت ارشد استان را عهده‌دار بود با نظر هیئت دولت به عنوان استاندار قم انتخاب شد و به همین دلیل همدان این روزها با سرپرستی علی‌اکبر فامیل‌کریمی اداره می‌شود.

همدان بی‌صبرانه منتظر انتخاب استاندار جدید از سوی هیئت دولت است تا با گزینشی آگاهانه پله‌های توسعه و ترقی خود را یکی پس از دیگری پیموده و جایگاه کنونی خود را از هر نظر ارتقا دهد.

با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این استان و سابقه غنی آن، سکاندار مدیریت ارشد آن نیز باید دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و مطلوبی باشد تا از این طریق شاهد پیشبرد بهتر امور و توسعه روزافزون همدان باشیم.

در همین راستا با تعدادی از نمایندگان استان همدان به گفت‌و‌گو نشستیم و نظر آنها را در مورد ویژگی‌های استاندار آینده جویا شدیم.

خجسته: استاندار باید باتدبیر باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: درباره ویژگی‌های استاندار جدید برای همدان نظر خود را اعلام کرده‌ایم و به دنبال نیرویی با قدرت بالا هستیم.

امیر خجسته ادامه داد: به طور قطع تحقق مطالبات مردم با وجود استانداری قوی، باتدبیر، برنامه‌ریز و با خروجی بالا محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی صادقانه به مردم در همه حوزه‌ها باید رویکرد مسئولان باشد، تأکید کرد: استاندار باید خادم مردم بوده و با تمام توان در راستای رفع مشکلات و معضلات آنها اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ابراز داشت: به دور بودن از بازی‌های سیاسی و مشغول نبودن به حاشیه‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر استاندار جدید باشد.

چهاردولی: استاندار آتی باید پیرو محض ولایت باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: استاندار آینده همدان باید پیرو محض ولی فقیه بوده و از سوی دیگر نیز تجربه کاری فعالیت در مجموعه استانداری را داشته باشد.

علی‌نعمت چهاردولی با بیان اینکه مدیریت ارشاد باید با دولت و مجلس تعامل منطقی ایجاد کند، ادامه داد: برقراری ارتباط وی با بدنه دولت و همچنین نمایندگان مجلس اصولی، کارساز و سازنده باشد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید همواره در بین مردم بوده و در عین حال نیز مردمی باشد نه اینکه در اتاق خود بنشیند و فقط دستور صادر کند.

به گفته نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، نباید این چنین باشد که در سفرهای استاندار به شهرستان‌ها، شاهد نصب انواع و اقسام پلاکاردها و بنرهای خوشامدگویی باشیم چرا که سادگی و انجام وظایف محوله در پیشبرد بهتر امور مثمر ثمر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استاندار آینده همدان باید از برگزاری جلسات فرمایشی به دور بوده و راحت اجازه ارائه نظرات و پیشنهادات دیگر مسئولان برای انجام سریعتر و بهتر کارها را بدهد.

چهاردولی با تقدیر از زحمات پیریایی، استاندار سابق همدان گفت: یکی از اشکالات ایشان این بود که مسئولان پایین‌دستی از وی ترس و واهمه داشتند.

به گفته وی، استاندار در عین حال که باید ناظر و پیگیر باشد باید ارتباط متقابل با سطوح مختلف مدیریتی خود برقرار کند تا آنها با طرح موانع و مشکلات زمینه‌ساز پیشرفت منطقه خود را فراهم آورند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رصد مشکلات مردم، نظارت کافی و وافی بر امور، نگاه متناسب به استان بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه را از دیگر مشخصه‌های یک استاندار کارآمد دانست.

وی تأکید کرد: به طور قطع مجمع نمایندگان استان با تمام توان از استانداری با این ویژگی‌ها و خصوصیات ممتاز حمایت خواهد کرد.

چهاردولی از دولت درخواست کرد هر چه سریعتر گزینه‌ای مطلوب را برای مدیریت ارشد استان انتخاب کنند چراکه با توجه به مشکلاتی که برای استاندار پیشین وجود داشت، همدان عملاً شش ماه تعطیل بوده و اتفاق خاصی در آن رخ نداده و طولانی شدن روند انتخاب استاندار به ضرر استان خواهد بود.

سلطانی‌صبور: استاندار همدان باید نشاط کاری خفته را بیدار کند

نماینده مردم رزن در خانه ملت در گفت‌وگو با فارس درباره ویژگی‌های استاندار جدید و انتظارات موجود اظهار کرد: در مرحله نخست استاندار جدید باید کارآمد و ولایی‌پذیر صادق باشد تا بتواند از انقلاب و ارزش‌های آن به بهترین نحو دفاع کند.

عطاءالله سلطانی‌صبور سخت‌کوشی و تعامل با سایر ادارات را به همراه دارا بودن بزرگ‌منشی و راهنمایی صحیح در موارد مورد نیاز را از دیگر ویژگی‌های استاندار جدید عنوان کرد و افزود: تکبر و غرور مورد توجه ما نیست بلکه خضوع مقتدرانه است که می‌تواند اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: دارا بودن ویژگی‌های مثبت اخلاقی به همراه معقولیت روز‌افزون درونی و ظاهری می‌تواند راهگشای بسیاری از تعاملات موجود باشد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه افرادی با ویژگی‌های ذکر شده در کشور و استان همدان فراوان است و باید تلاش کنیم تا استاندار جدید ترجیحاً بومی باشد.

وی ادامه داد: از زمان و فردی که به عنوان استاندار جدید معرفی می‌شود اطلاعی ندارم اما هر هفته جلسات برگزار می‌شود و ما در جلسه این هفته تلاش می‌کنیم تا پیشنهادات خود را برای استاندار جدید ارائه کنیم.

سلطانی‌صبور تصریح کرد: استاندار باید در حوزه اشتغال با جدیت وارد شده و سپس نشاط کاری خوابیده در استان را فعال کند تا مردم به سمت مسئولیت‌پذیری و پویایی که علامت زندگی است حرکت کنند.

وی گفت: استاندار جدید باید با گفتمان و دید باز به سراغ مسائل رفته تا با عنایت به این امر مشکلات موجود را حل و استان بتواند راه پیشرفت و تعالی را طی کند.

آریایی‌نژاد: استاندار سیاسی باشد نه سیاسی‌باز

دیگر نماینده مردم ملایر در خانه ملت نیز به خبرنگار فارس گفت: همدان خواهان برخورداری از استانداری توانمند، کارا و کارآمد است.

احمد آریایی‌نژاد با بیان اینکه استاندار باید سیاسی باشد نه سیاسی‌باز تصریح کرد: وی باید به معنای واقعی کلمه ارزشی و ولایی باشد.

وی اظهار داشت: استاندار باید در بین اقشار مختلف مردم حضور داشته باشد و این حضور نیز باید بدون اطلاع قبلی و در عین حال معلوم و ملموس باشد تا از این طریق واقعیات جامعه را بهتر درک کند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تأکید بر اینکه باید از حضورهای با رنگ و لعاب و تشریفاتی دوری کرد، افزود: مسئولان در هر رده‌ای باید در سطح مردم زندگی کنند.

آریایی‌نژاد رفع مشکل بیکاری استان را یکی از دغدغه‌های پیش رو خواند و ابراز داشت: برنامه‌ریزی در این زمینه باید یکی از رویکردهای اساسی استاندار جدید باشد.

وی با بیان اینکه تغییر کشاورزی سنتی به صنعتی، تقویت صنعت استان، گردشگری، توجه به فرهنگ و... از دیگر مواردی است که باید مد نظر باشد، اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده ولی نسبت به سایر استان‌ها عقب هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان در همه زمینه‌ها عقب است که رفع این مشکل با حضور استانداری قوی، صالح و کارآمد به همراه وجود همدلی و وحدت در استان میسر می‌شود.

-----------------------

مریم شهابی باهر

-----------------------

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول