اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی قرادادی با شرکت ملی مس ایران

احداث 33 کیلومتر از بزرگراه "ورزقان" تا "شاللی خواجه" آغاز شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: عملیات احداث 33 کیلومتر از بزرگراه ورزقان تا شاللی خواجه طی قراردادی با شرکت ملی مس ایران آغاز شد.

احداث  33 کیلومتر از بزرگراه "ورزقان" تا "شاللی خواجه" آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، الله‌ویردی دهقانی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد احداث این بزرگراه بین سعید محمدی، مدیرعامل مس ایران با اروجعلی علیزاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی بعدازظهر امروز به امضا رسید.

دهقانی با بیان اینکه اجرای این فاز باید در ظرف مدت 18 ماه به پایان برسد، اظهار کرد: برای اجرای این فاز بزرگراه ورزقان تبریز حدود 70 میلیارد تومان از سوی شرکت ملی مس ایران هزینه می‌شود.

دهقانی ابراز داشت: 12 کیلومتر این مسیر نیز توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شد و هزینه آن از سوی دولت تامین می‌شود که باید ظرف یک سال به اتمام برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین محور خواجه به تبریز با کمک پنج میلیارد تومانی شرکت ملی مس ایران و تامین بخش دیگر هزینه‌های آن توسط وزارت راه تا پایان امسال باید به بهره‌برداری برسد.

دهقانی تصریح کرد: در این قرارداد شرکت ملی مس ایران متعهد شد تا تقاطع غیر همسطح ورودی ورزقان در قالب این پروژه اجرایی شود تا از وقوع تصادفات مرگبار در این محور جلوگیری شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس نهم گفت: همچنین بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین شرکت ملی مس ایران و آموزش و پرورش استان به امضا رسید هنرستان معدن و صنایع مس در ورزقان ایجاد و از مهرماه امسال جذب دانش‌آموز می‌کند تا بدین ترتیب نیاز مجتمع مس سونگون ورزقان به نیروهای آموزش دیده تامین شود.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت ملی مس ایران متعهد شده است تا نیروهای مورد نیاز برای مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان را از بین این نیروها تامین کند که شامل  دانشجویان فنی ورزقان در رشته‌های مرتبط با صنایع مس نیز می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: شرکت ملی مس ایران موظف شده است تا 30 دستگاه خانه جدید علاوه بر 30 دستگاه خانه‌های قبلی احداث و در اختیار خانواده‌های مستمندان ، نیازمندان و معلولان قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم از احداث کارخانه مولیبدن و آماده‌سازی آن برای بهره‌برداری تا  حداکثر یک ماه آینده در ورزقان خبر داد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول