اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی:

دستگیری 89 نفر متخلف زیست محیطی در خراسان‌شمالی‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی از دستگیری 89 نفر متخلف زیست محیطی در این استان طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

دستگیری 89 نفر متخلف زیست محیطی در خراسان‌شمالی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، حسین آبسالان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان ضمن حفظ و حراست از انفال الهی، موفق به شناسایی و تحویل این تعداد متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی شدند.

وی افزود: طی همین مدت 78 مورد پرونده تخلف زیست محیطی و 89 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

آبسالان همچنین تعداد سلاح کشف شده را هفت مورد، شکار غیرمجاز را 10 مورد و آغاز به شکار را هشت مورد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: هر تخریب و تعارضی در طبیعت و محیط زیست در زندگی انسان اثرگذار خواهد بود و تخریب هر گوشه از آن، کل اکوسیستم را دچار مشکل می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی در ادامه از رهاسازی 11 قلاده روباه در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی خبر داد.

وی گفت: پیرو گزارشات مردمی از روستای سنجد مبنی بر زنده‌گیری تعدادی روباه که وارد یک واحد مرغداری شده بودند، یگان حفاظت این اداره از محل بازدید و تعداد 11 قلاده روباه را که داخل واحد مرغداری زندانی شده بودند زنده‌گیری کرده و در محل مناسب رهاسازی کردند.

آبسالان با بیان اینکه 11 قلاده روباه مذکور نابالغ بوده و احتمالاً به تازگی از مادر خود جدا شده‌اند، افزود: منطقه حفاظت شده گلول و سرانی با وسعتی بیش از 18 هزار و 144 هکتار در فاصله 85 کیلومتری شمال شیروان و در منتهی‌الیه حد شمال شرقی خراسان‌شمالی واقع شده و ضلع شمالی این منطقه با طول نزدیک به 30 کیلومتر با کشور ترکمنستان هم مرز است.

وی اظهار کرد: این منطقه حفاظت شده دارای آب و هوایی عموماً کوهستانی، با شیب‌های تند و دره‌های عمیق و صخره‌های مرتفع است و دارای حیات وحش شاخصی قوچ و میش اوریال، ‌پلنگ، گربه وحشی، گراز، سمور سنگی، خرگوش، دارکوب قهوه‌ای که بسیار کمیاب است، سهره سیاه و کبک دری نیز زندگی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی از عموم مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی شامل؛ شکار، صید غیرمجاز، قطع اشجار،‌ آتش‌سوزی،‌ آلودگی و تخریب محیط زیست و .... را به واحدهای محیط زیست در خراسان‌شمالی و شهرستان‌ها و یا به شماره تلفن 2235812- 0584 اطلاع دهند.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول