اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

تحمل سود بانکی برای فعالان تولیدی طاقت‌فرساست

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: وجود بیش از 25 درصد تورم، 25 درصد مالیات و 30 تا 35 درصد سود بانکی به آن معناست که فعالان اقتصادی کارگران بی‌مزد هستند.

تحمل سود بانکی برای فعالان تولیدی طاقت‌فرساست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه بعد از ظهر امروز در دومین نشست مشترک روسای امور مالیاتی و اعضای کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی سراسر استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: صاحبان واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی از هزینه‌های بالای سود بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی نگران هستند.

این مسئول یادآور شد:‌ امروز تولیدکنندگان بیش از 35 درصد به سیستم بانکی سود پرداخت می‌کنند.

عشریه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار باید با آرامش، زمینه را برای تولید آماده کند، گفت: تولید صادرات محور از مسائلی است که دغدغه‌های زیادی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ اداره اقتصاد و دارایی و مالیات به ما به عنوان جریان‌های پول‌ساز، کمک کنند چراکه بدون حضور تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اداره مالیات هم نمی‌تواند حضور داشته باشد.

عشریه گفت:‌ پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد به بخش تولید کمک شود که این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی جریان اصلی منابع درآمدی سازمان مالیاتی در کشور هستند، ادامه داد: شفاف‌سازی در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و 90 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی در امور مالیاتی شفاف هستند.

عشریه با بیان اینکه در حال حاضر فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی که ضوابط قانونی تامین اجتماعی، مالیاتی و سود بانکی را رعایت می‌کنند، کارگران بی‌مزد محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در شرایط کنونی سیاسی و تحریمی علیه ایران، این بخش فقط به دلیل حفظ هویت ملی ادامه کار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 25 درصد تورم، 25 درصد مالیات و 30 تا 35 درصد سود بانکی به علاوه هزینه‌های تامین اجتماعی رقمی بیش از صد درصد می‌شود و این به آن معناست که فعالان اقتصادی کارگران بی‌مزد هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که با وحدت و همدلی از شرایط کنونی گذر خواهیم کرد، بیان داشت: سرمایه‌گذاران جهادگران عرصه اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه امروز فعالان اقتصادی بر اساس منویات مقام معظم رهبری ادامه فعالیت دارند، گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که هیچ توجیهی در مقابل سخنان مقام معظم رهبری پذیرفتنی نیست.

عشریه با یادآوری اینکه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که فقط به فکر مال‌اندوزی هستند، حمایت نمی‌کند، افزود: معتقدم 10 درصد فعالان اقتصادی در استان در این جریان قرار دارند.

وی به اهمیت حضور اعضای کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی در جلسه اشاره کرد و گفت: اینکه برگه‌های اخطاریه به نگهبان واحدهای تولیدی ارسال شود و صاحبان امضا از موضوع بی‌اطلاع باشند، نبود شفاف‌سازی در امور مالیاتی است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول