اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ:

توله‌ شیرهای پیدا شده در تهران سلامت خود را بازیافتند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: دو قلاده توله شیری که چندی پیش در تهران پیدا شده بودند، با انجام مراقبت‌های ویژه سلامت خود را باز یافتند.

توله‌ شیرهای پیدا شده در تهران سلامت خود را بازیافتند

حمید رضا لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ و در پاسخ به این پرسش آیا صحت دارد که توله‌ شیرهای رها شده در تهران در شهرستان ساوجبلاغ نگهداری می‌شوند، گفت: بله این موضوع صحت داشته و کارشناسان محیط زیست ما تلاش بسیاری برای نگهداری از آنها تاکنون انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان ساوجبلاغ مجموعه‌ای زیست محیطی با عنوان ایثار دایر است که بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست استان البرز در این مجتمع انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: به عنوان نمونه حدود دو هفته قبل چهار عدد تمساح نادر که نسل آنها در ایران در حال منقرض شدن بوده و تنها همین تعداد از اینگونه جانوری در کشورمان وجود دارد، برای حفظ و نگهداری به مجتمع فوق منتقل شدند.

لشکری افزود: در این مرکز با بهره‌گیری از دانش متخصصان حوزه دامپزشکی اقدامات بسیار خوبی برای حفاظت از جانوران نادر صورت می‌گیرد که خوشبختانه در کار خود نیز تاکنون موفقیت‌های بسیار خوبی نیز کسب کرده‌اند.

انتقال توله‌ شیرهای رها شده در تهران به ساوجبلاغ

وی ادامه داد: بر همین اساس وقتی خبر پیدا شدن دو قلاده توله شیر در پایتخت منتشر شد، ما آمادگی خود را برای نگهداری و محافظت از این جانواران را اعلام و در نهایت این حیوانات به مجتمع ایثار در ساوجبلاغ منتقل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: این دو قلاده توله شیر در ابتدا از نظر سلامت در شرایط نامطلوبی قرار داشتند که خوشبختانه کارشناسان ما با تلاش افراد متخصص در مجتمع ایثار در حال حاضر سلامت خود را باز یافته‌اند.

لشکری افزود: با توجه به اینکه هنوز توله شیرهای فوق به سن بلوغ نرسیده‌اند، نمی‌توانیم آنها را به زیستگاه طبیعی بازگردانیم.

وی تصریح کرد: بنابراین برنامه‌های حفاظتی و نگهداری از این توله‌ شیرهای فوق در شهرستان ساوجبلاغ تداوم یافته و زمانی که این حیوانات توانایی زندگی در زیستگاه طبیعی خود را داشته باشند، در طبیعت رها خواهند شد.

لشکری در پایان با ابراز رضایت از سلامت توله شیرهای فوق گفت: امیدواریم دیگر اتفاقات ناگواری از این دست را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول