اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق قوانین جدید وزارت کشور

دهیار، مدیر ارشد روستا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان از ابلاغ قانونی خبر داد که طبق آن از این بعد دهیار در روستا به عنوان مدیر ارشد و هماهنگ کننده، اختیارات لازم را پیدا می‌کند.

دهیار، مدیر ارشد روستا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد پویافر ظهر امروز در مراسمی که با عنوان بزرگداشت سالروز تاسیس دهیاری‌ها با حضور نمایندگان دهیاران روستاهای هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: با توسعه و افتتاح بیش از 25 هزار دهیاری در سطح کشور می‌توان به جرات گفت که در حال حاضر نخستین حلقه مدیریتی در کشور که همان مدیریت روستاهاست، شکل گرفته است.

وی در این راستا با بیان اینکه طی سال‌های اخیر و به ویژه پس از آغاز به کار دولت نهم روند تاسیس دهیاری‌ها در هرمزگان روندی پرسرعت بوده است، افزود: در سال 84، در هرمزگان 234 دهیاری‌ راه‌اندازی شده بود که این تعداد در حال حاضر به 767 دهیاری رسیده است.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری هرمزگان افزود:‌ می‌توان به جرات گفت که با توجه به تجربه و سن کم دهیاری‌های استان، این واحدهای مدیریتی موفق به انجام کارهای بزرگ و تاثیرگذار در سطح روستاهای استان شده‌اند که در نوع خود قابل توجه است.

پویافر گفت: احداث و ساماندهی 400 پارک و بوستان، ساخت 207 ساختمان دهیاری، انجام 318 مورد بهسازی معابر و پیاده‌روسازی و برخوردار کردن 127 روستا از سیستم روشنایی معابر از جمله این دستاوردهاست.

این مسئول اضافه کرد: احداث 109 کانال هدایت آب و آبیاری، ساماندهی جمع‌آوری پسماندها در 164 روستا و ساماندهی 213 آرامستان و قبرستان از دیگر دستاوردها و عملکردهای دهیاری‌ها استان طی سال‌های اخیر است.

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان تصریح کرد: احداث و پیگیری برای احداث فرهنگسراها، خانه‌های عالم روستایی، زمین‌های ورزشی و گلزار شهدا نیز از دیگر امور انجام شده و یا در دست پیگیری دهیاری‌های استان است.

وی افزود: از سال 84 تاکنون همچنین 250 ماشین‌آلات عمرانی و 250 دستگاه موتورسیکلت خریداری و به دهیاری‌ها تحویل داده شده است.

پویافر اضافه کرد: نباید فراموش کرد که در سال‌های مذکور همواره اموری همانند اختصاص اعتبارات به دهیاری‌ها و روستاها و ارائه دوره‌های آموزشی برای دهیاران از جمله امور مهم و اصولی مدیریت امور روستایی و استانداری بوده است.

وی ادامه داد: البته در این مدت دهیاران نیز همکاری خوبی را از خود نشان داده‌اند.

پویافر از ابلاغ قانونی از طرف وزارت کشور طی آینده نزدیک خبر داد که دهیاران در روستاها، به عنوان مدیران ارشد روستا و هماهنگ کننده تمامی دستگاه‌ها و نهادهای موجود در روستاها اختیارات پیدا می‌کنند.

به گفته مدیر‌کل امور روستایی استانداری هرمزگان، اجرای این دستورالعمل سبب توسعه فعالیت‌های دهیاری‌ها می‌شود.

وی افزود: همچنین دهیاران در این قانون به عنوان مدیر بحران روستای خود نیز اختیارات لازم را با هدف ایجاد هماهنگی و ارتباط با فرماندار و دیگر مقامات در زمان بحران، پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول