اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

همدان 118 بیمار تالاسمی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در حال حاضر در استان همدان 118 بیمار تالاسمی وجود دارد که ماهانه باید دو واحد خون در اختیار آنها قرار ‌گیرد.

همدان 118 بیمار تالاسمی دارد

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نیاز خونی بالای برخی بیماران اظهار کرد: در کشور ما 20 هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که بیش از یک چهارم خون مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: بیماران تالاسمی ماهانه به دو واحد خون نیاز دارند و در استان همدان 118 بیمار تالاسمی وجود دارد که ماهانه این خون در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان بیان داشت: پس از بیماران تالاسمی، جراحی‌ها، زنانی که زایمان کرده‌اند، بیماران هموفیلی و تصادفات جزو مصرف‌کنندگان بیشتر فرآورده‌های خونی هستند.

وی از بین فرآورده‌های خونی، پلاکت‌ها را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: این گروه خونی به علت لختگی زودهنگام سه تا پنج روز بیشتر قابل نگهداری نیست برای همین باید روزانه اهداکننده خون داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه در ماه رمضان با کاهش اهداکننده مواجه هستیم، افزود: نیاز ما در این ماه به خون بیشتر می‌شود چرا که در ماه رمضان به علت شرایط گرمایی و روزه‌داری مردم کمتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، ساعات خونگیری در ماه رمضان تغییر یافته است به طوری که علاوه بر شیفت صبح بعد از افطار تا نیمه شب نیز خونگیری ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه برای اهدای خون واحد سیاری نداریم، ابراز داشت: خود سازمان انتقال خون را انجام می‌دهد و واحد ثابت خونگیری داریم و در این راستا واحد سیاری پیش‌بینی نشده است.

وی به فواید و مزایای اهدای خون اشاره کرد و گفت: اهدای خون به علت اینکه گلبول‌های قرمز خون پس از 120 روز عمر خود را از دست داده و پیر می‌شوند در صورت اهدای خون، سلول‌های پیر از بدن خارج و سلول‌های جوان جایگزین می‌شود.

محمدی اضافه کرد: جوان شدن سلول‌ها اکسیژن‌رسانی خوبی را برقرار می‌کند و احساس شادابی و نشاط به فرد دست می‌دهد که در همین راستا این عمل پسندیده سلامتی فرد را نیز تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی با ذهنیات غلط به وجود خون کثیف و لخته‌ای در بدن اذعان دارند، گفت: خون کثیف و لخته‌ای در بدن وجود ندارد چرا که کوچک‌ترین لخته خونی در بدن، موجب سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود و این از تبلیغات غیر علمی است.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان در پایان افزود: با توجه به نیاز خونی در این ایام و نیاز همشهریان و بیماران در بیمارستان‌ها به این ماده حیاتی، از همه مردم دعوت می‌کنیم که در ایام ماه رمضان پس از افطار، اهدای خون داشته باشند چرا که با مصرف مایعات بیشتر مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول