اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

دشمن به دنبال مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد است.

دشمن به دنبال مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد است

محمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: تاریخ سراسر عبرت است و آموزگاری بزرگ، از این رو خداوند در قرآن کریم فراوان از تاریخ گذشتگان برای عبرت‌گیری، عبرت‌آموزی و هدایت بندگانش سخن به میان آورده و سفارش فرموده است: "قد خلت من قبلکم سنن فسیرو فی‌الارض فانظرو کیف کان عاقبه‌المکذبین".

وی افزود: خوش به حال آنان که عبرت گرفتند و از تاریخ آموختند آنچه باید بیاموزند و اما افسوس به حال آنان که به فرموده امیر مؤمنان علی(ع) «ما اکثر العبرو اقل الاعتبار»؛ چه بسیارند عبرت‌ها و چه اندک است، عبرت گرفتن.

 

فاصله گرفتن از پند و نصیحت اسفناک است

معاون سیاسی سپاه استان بوشهر خاطر نشان کرد: چه اسفناک خواهد بود اگر از این همه پند و نصیحت فاصله بگیریم و گرفتار مباحثی شویم که نقش سایه شوم تهاجم دشمن را بازی کنیم؛ آن هم بدون اینکه بدانیم چه سرنوشت سختی در انتظارمان خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: امروز حرکت خزنده و جنگ نرم دشمن در قالب عقیدتی و حمله به اعتقادات اسلامی برای خالی کردن جامعه از ارزش‌ها و مبانی اصیل اسلامی در حال انجام و هر روز بر شدت آن افزوده می‌شود.

 

تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی راهکار دشمن در مقابله با مسلمانان

وی اضافه کرد: تاریخ تمدن اسلامی تاریخی سراسر فراز و نشیب است؛ وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم و به تمدن اسلامی در دل اندلس می‌رسیم تجربه‌هایی عظیم فرا روی ما قرار می‌گیرد و هزاران سئوال همراه با افسوس و دریغ !! اینکه چرا تمدن با آن عظمت و شکوه به سستی و اضمحلال گرائید؟

معاون سپاه امام صادق(ع) بیان کرد: نقش تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم در به شکست کشاندن این تمدن چگونه بوده است؟ با مروری به تاریخ اندلس اسلامی به روشنی خواهیم یافت که یکی از روش‌های تاثیرگذار در شکست مسلمانان به کارگیری ابزار شکننده تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی بوده است.

رضایی گفت: در اندلس دشمن با تکیه بر زمینه‌های اختلافات داخلی و در مقابل با اتحاد در خارج، ابتدا به تهاجم فرهنگی علیه مسلمانان پرداخت و آنگاه که مسلمانان را به وابستگی فرهنگی دچار کرد، ضربه‌های پایانی را بر آنان وارد کرد.

 

توجه به فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر تهاجم فرهنگی ضروری است

وی یادآور شد: دشمن با القای روحیه خودباختگی در بین مسلمانان از یک سو و ترویج فحشا و بی‌بندوباری از سوی دیگر، چنان جامعه متمدن اسلامی اندلس را از درون تهی کرد که غالب جوانان مسلمان به جای علم، به فساد، به جای پژوهش و تحقیق به شهوترانی و به جای نگاه عمیق به معارف اسلامی به تساهل و تسامح در مقابل فرهنگ مهاجم به اسم تجدد روی آوردند و بعد از یک دوره زمانی سرانجام این تمدن بزرگ بعد از هشت قرن چنان به سستی و اضمحلال گرائید که مسلمانان در افسوس و دریغ ایام تابناک و شکوهمند این تمدن بزرگ جز آه و افسوس راهی دیگر نداشتند.

رضایی اذعان داشت: حال سئوال اینجاست که آیا اکنون وقت آن نرسیده که این تمدن را دوباره مطالعه کنیم و عبرت از سرنوشت آن بگیریم؟ آیا وقت آن نرسیده که فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای عزیز را در زمینه هوشیاری در مقابل هجوم اندیشه‌های شیطانی غرب و فرهنگ ضد دینی صهیونیستی جدی‌تر بگیریم و به عنوان متولیان فرهنگی جامعه هر کدام‌مان در هر مسئولیتی و به مقتضای وظایفمان عمل کنیم؟

 

با روحیه انقلابی در برابر نااهلان و نامحرمان بایستیم

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده که بدانیم امثال مهاجرانی که از دست پادشاه عربستان میلیون‌ها دلار به منظور مباحث براندازی در نظام اسلامی می‌گیرند یک زمانی از مسئولان اصلی متولی فرهنگ در جامعه اسلامی ما بوده است؟ (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات) و قرار بوده آن زمانی که حضرت آقا بحث شبیخون فرهنگی را در جامعه مطرح کردند ایشان با استفاده از فرهنگ ناب اسلامی به مقابله برخیزد و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا دفاع کنند !!!

معاون سپاه استان بوشهر خاطر نشان کرد: آیا وقت آن نرسیده که با روحیه انقلابی و حزب‌اللهی در مقابل آنان که در عرصه سیاست و فرهنگ مصداق این فرمایش حضرت امام روح‌الله (ره) هستند که فرمود "نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد" محکم و بدون هیچ‌گونه اغماضی بایستیم؟ و هزاران چراهای دیگری که فرصت پرداختن به آنها نیست.

 

مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد راهکار دشمن در تهاجم فرهنگی است

رضایی تصریح کرد: باید نگاهی واقع‌بینانه به عرصه جامعه انداخت و مظاهر فرهنگی غرب را به خوبی رصد کرد، آن وقت خواهیم دید در برخی پستوی خانه‌ها نیز می‌شود این نشانه‌ها را دید؛ امواج ویرانگر ماهواره‌ها و شبکه‌های انحرافی و سایت‌های قارچ گونه با محتوای ابتذال اخلاقی و با مدیریت اختاپوسی صهیونیسم جهانی به دنبال چه اهدافی در نظام اسلامی ما هستند؟

وی اضافه کرد: مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد (در عروسی‌ها و…)، طراحی و تولید لباس و کفش‌های تحرک‌آمیز ارزان قیمت، ترویج مدگرایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تلاش برای القای این مطالب در جامعه توسط مدیران اصلی و پشت پرده این رسانه‌ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

رضایی ابراز داشت: اگر به عنوان نمونه بخواهم مثالی بزنم، خواهیم دید که چرا برخی تلاش کردند چادر به مانتو، مقنعه به روسری، مانتو بلند به مانتو کوتاه و تنگ و جوراب به جای شلوار و … استفاده شود و در واقع اهداف پشت پرده این تفکرات چه اهدافی را در جامعه اسلامی ما دنبال می‌کند؟ آنچه که گفته شد و هزاران مطلب دیگری که گفته نشده است نتیجه گرفته می‌شود که سایه ناپاک تهاجم دشمن به شدت در فضای پاک ایران اسلامی‌مان مشاهده می‌شود.

 

از کشمکش‌های دشمن‌ شادکن دست برداریم

وی اظهار داشت: بر همه ماست که در این جهاد بزرگ نیز با اتکا به فرهنگ غنی و ناب اسلامی و تبعیت از رهنمودهای پیر جماران و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام وجود در صحنه حاضر شده و نقشه‌های شوم دنیای استکبار را همچون گذشته با شکست مواجه کنیم و از آنان که این روزها به جای پرداختن به دغدغه‌های واقعی حضرت آقا مبنی بر خدمت به مردم بر طبل اختلافات می‌کوبند باید قاطعانه بخواهیم دست از این کشمکش‌های دشمن‌ شادکن و بیهوده بردارند؟

 

از مباحث حاشیه‌ای و منافع حزبی گروهی دست برداریم

معاون سپاه استان بوشهر گفت: آیا حرکات سران فتنه سبز و تلاش برای بازی با اعتقادات مردم و القای شبهات و تردید در بنیان‌های دینی مردم با هدف زیر سئوال بردن نظام جمهوری اسلامی و در راستای طرح‌های از پیش طراحی شده امثال جورج سوروس یهودی وابسته به سیاه و موساد نبوده است؟

رضایی بیان کرد: بر ماست که از مباحث حاشیه‌ای و منافع حزبی گروهی دست برداشته و با خدمت صادقانه به مردم و به عنوان یک ایرانی مسلمان در هر جایی و با هر مسئولیتی در این عرصه نیز با یک حساسیت ویژه محکم‌تر وارد شده و با طراحی یک برنامه کوتاه‌مدت، بلند مدت و ایجاد محوریت و هماهنگی در میان متولیان فرهنگی جامعه در هر استان، شهر و روستایی به مقابله همه‌جانبه با این نمادهای فرهنگی غرب با استفاده از ظرفیت بالای نظام جمهوری اسلامی در عرصه مقابله با جنگ نرم بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: بیائیم بر اساس دستور قرآن کریم در تاریخ گذشتگان سیر کنیم و از آنان عبرت بیاموزیم و از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی، امام(ره)، شهدای عزیز و ولایت مطلقه فقیه تا پای جان پاسداری کنیم؛ چرا که سنت الهی بر این است " ان‌الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم" خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول