اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موفاز برای اخراج لیبرمن از دولت ائتلافی تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مسئول بلندپایه در حزب لیکود به ریاست"بنیامین نتانیاهو" اعلام کرد که "شائول موفاز" رئیس حزب کادیما در تلاش برای ایجاد بحران با حزب "اسرائیل خانه ما" و اخراج این حزب از ائتلاف دولتی است.

موفاز برای اخراج لیبرمن از دولت ائتلافی تلاش می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، یک مسئول حزب لیکود گفت که حزب کادیما در تلاش است تا "آویگدور لیبرمن" رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" را به خروج آرام از ائتلاف دولتی وادار کند.

منابع نزدیک به حزب کادیما نیز گفتند که موفاز روز جمعه گذشته به شدت از لیبرمن انتقاد کرده و به دلیل تلاش وی برای ایجاد قانون جایگزین قانون"تال" وی را به ضربه زدن به اسرائیل متهم کرد.

پیش از این نتانیاهو با موفاز دیدار کرد و پس از این دیدار موفاز اعلام کرد که از حمایت خود از خدمت الزامی اعراب بر اساس توصیه کمیته بلسنر عقب‌نشینی کرده است.

منابع آگاه گفتند که توافقی با کادیما مبنی بر حمایت از قضیه خدمت الزامی اعراب صورت گرفته بود اما موفاز با آن مخالفت کرد و دلیل این هم احتمالا تصمیم راهبردی وی برای سوق دادن لیبرمن به سمت تنگنایی است که مجبور به خروج از دولت شود.

پیش از این منابع صهیونیست گزارش داده بودند که نتانیاهو سعی دارد لیبرمن را از وزارت خارجه اسرائیل کنار گذاشته و موفاز را وزیر خارجه این رژیم اعلام کند بویژه اینکه لیبرمن به فساد مالی نیز متهم است.

انتهای پیام/.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول