اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌های فلسطینی: دیدار عباس و موفاز "وقت تلف کردن" است

خبرگزاری فارس: گروه های فلسطینی دیدار قریب‌الوقوع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با معاون اول نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رام‌الله بویژه در سایه افزایش روند شهرک‌سازی در کرانه باختری را "وقت تلف کردن" و بیهوده توصیف کردند.

گروه‌های فلسطینی: دیدار عباس و موفاز "وقت تلف کردن" است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه "الرساله"، گروه‌های فلسطینی گفتند که موافقت "محمود عباس" برای دیدار با "شائول موفاز" اشتباه واقعا بزرگ و وقت تلف کردن است.

صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز گفت که عباس و موفاز یکشنبه آینده با هم دیدار می‌کنند.

عریقات افزود که این دیدار بنا به درخواست موفاز انجام خواهد شد و وی نمی‌خواهد سقف انتظارات از  این دیدار را افزایش و یا کاهش دهد.

وی تاکید کرد که این دیدار هرگز یک دیدار مذاکراتی نخواهد بود زیرا مذاکرات مسئولیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تیم مذاکرات در این رژیم است.

حماس: دیدار عباس و موفاز خدمت به رژیم صهیونیستی است

"فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس دیدار عباس و موفاز را "شوم" خواند و گفت: این دیدار به نفع دشمن صهیونیستی تمام می شود.

وی ابراز تعجب کرد که این دیدار در سایه تهدیدات موفاز علیه ملت فلسطین صورت می گیرد.

برهوم افزود: موفاز یک جنایتکار جنگی به شمار می رود و او تحت تعقیب چندین دادگاه ملی و بین المللی است.

وی تصریح کرد: این دیدار به جنایتکاران جنگی صهیونیستی مشروعیت خواهد بخشید تا از دست دادگاه های کیفری ملی و بین المللی فرار کنند.

برهوم اظهار داشت: دیدار عباس و موفاز شیفتگی تشکیلات رام الله به مشی مذاکرات و دورغین بودن ادعای آن مبنی بر عدم از سرگیری مذاکرات را به اثبات می رساند.

سخنگوی حماس از تمامی گروه های ملی و اسلامی خواست در قبال این دیدارها موضعی قاطع اتخاذ کنند، دیدارهایی که با خواست ملت فلسطین در زمینه قطع هرگونه تعامل با "اسرائیل" تضاد دارد.

جهاد اسلامی: دیدار عباس و موفاز وقت تلف کردن است

جنبش جهاد اسلامی نیز با ابراز تعجب از مواضع رهبران تشکیلات خودگردان در خصوص استقبال از موفاز در رام‌الله این دیدار را وقت تلف کردن در سایه افزایش تجاوزات و شهرک‌سازی‌های اسرائیل دانست.

"خضر حبیب" از رهبران جهاد اسلامی گفت که رژیم اشغالگر از این دیدار برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های روزمره خود علیه فلسطینیان بهره‌برداری می‌کند.

جهاد اسلامی از تشکیلات خودگردان خواست تا مذاکرات با رژیم اشغالگر را متوقف کرده و دراندیشه برگزاری نشست با این رژیم نباشد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین: دیدار عباس و موفاز تنها به نفع تل‌آویو است

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که دیدار عباس و موفاز هرگز به نتیجه مفیدی برای قضیه فلسطین نخواهد انجامید بلکه دستاوردی برای رژیم اشغالگر خواهد بود که از بحران‌های داخلی رنج می‌برد.

"کاید الغول" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین از بازگشت مجدد تشکیلات خودگردان به مذاکرات با رژیم صهیونیستی با وجود اذعان رهبران آن به شکست و بن‌بست مذاکرات ابراز تعجب کرد.

وی در نیت رژیم صهیونیستی برای پایبندی به راه‌حل سیاسی با تشکیلات خودگردان در سایه افزایش شهرک‌سازی و توسعه شهرک‌های صهیونیستی ابراز تردید کرد.

الغول تصریح کرد که هدف از این دیدار تقویت نقش سیاسی موفاز در چارچوب دولت افراطی نتانیاهو است و بعید است که موفاز توانایی فعال‌سازی روند مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل را داشته باشد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین: نتیجه 20 سال مذاکرات با اشغالگران صفر بوده است

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز خواستار احیای وحدت و توافق بر سر برنامه سیاسی واحد به منظور مواجهه با اشغالگران شد.

"صالح ناصر" از رهبران این جبهه گفت که این دیدارها فایده‌ای ندارد و تجاوزات علیه غزه و شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس همچنان ادامه دارد.

وی از رهبران تشکیلات خودگردان خواست تا مذاکرات را متوقف کنند و تاکید کرد که بیش از 20 سال دیدارهای دوجانبه با اشغالگران تنها نتیجه صفر داشته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول