اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی سامانه‌های راداری در مرز مصر مستقر می‌کند

خبرگزاری فارس: ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با هدف شناسایی هر گونه خمپاره و موشک، سامانه‌های راداری را در مرز مصر و فلسطین اشغالی مستقر کند.

رژیم صهیونیستی سامانه‌های راداری در مرز مصر مستقر می‌کند

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی"جروزالم پست" نوشت که ارتش اسرائیل تصمیم دارد سامانه‌های راداری را در مرز مصر و فلسطین اشغالی مستقر کند تا وجود هر گونه خمپاره و موشک را شناسایی و هشدار دهند. 

بر اساس این گزارش ، تصمیم تل‌آویو برای استقرار سامانه‌ها در حالی است که ترس از این وجود دارد که گروه‌های مسلح در شبه جزیره سیناء حملات موشکی علیه اسرائیل انجام دهند.

جروز الم پست نوشت که این سامانه‌های راداری مشابه سامانه‌های مستقر در مرز اسرائیل با لبنان و نوار غزه خواهد بود و برای شناسایی هر گونه تلاش برای شلیک موشک‌ها به سمت اسرائیل بکار گرفته خواهد شد و به تعیین مسیر موشک‌ها و هدف مورد نظر کمک می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش "شائول موفاز" معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "ایهود باراک" وزیر جنگ این رژیم با خطرناک خواندن اوضاع سیناء از رهبران جدید مصر خواستند کنترل اوضاع در صحرای سینا را بدست گیرند.

موفاز گفت : تردیدی نیست که اوضاع در صحرای سینا مشکلی امنیتی است و ما از مصری ها می خواهیم شدت عمل بیشتری در صحرای سینا نشان دهند. امیدوارم بتوانیم به یک گفتگوی امنیتی بین نظامیان با مصری ها دست یابیم.

موفاز در پاسخ به سوالی درباره لازمه موافقت اسرائیل با انتقال نیروهای کمکی نظامی یا نظامیان مصری به صحرای سینا براساس موافقت نامه صلح 1979 اعلام کرد چنین تصمیمی تنها در چارچوب مذاکره با رهبران جدید مصر مطرح می شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای از کاهش نگران کننده کنترل مصری ها بر صحرای سینا ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول