اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در دیداری برنامه ریزی نشده در کاخ سفید صورت گرفت

قدردانی معاون نتانیاهو از اوباما به دلیل حمایت‌های پایدار آمریکا از اسرائیل

خبرگزاری فارس: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیداری بدون برنامه ریزی با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، به شرح چالش های پیش روی اسرائیل در منطقه پرداخت و از حمایت های تغییرناپذیر اوباما از رژیم تل آویو قدردانی کرد.

قدردانی معاون نتانیاهو از اوباما به دلیل حمایت‌های پایدار آمریکا از اسرائیل

به گزارش فارس به نقل از پایگاه عبری "عاروتص شوع"، "شائول موفاز" معاون "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست بدون برنامه ریزی روز گذشته خود با "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، از حمایت های اوباما از رژیم تل آویو قدردانی کرد.

بر اساس این خبر، رئیس جمهوری آمریکا به طور غیرمنتظره به نشست میان موفاز با "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید ملحق شد؛ در جریان این نشست که به مدت بیش از یک ساعت طول کشید، موفاز به ارائه خلاصه ای از چالش های پیش روی اسرائیل در منطقه برای رئیس جمهوری آمریکا پرداخت.

معاون نخست وزیر اسرائیل در بحث پیرامون برنامه هسته ای ایران بر اهمیت تحمیل تحریم های شدیدتر بر تهران در عین ادامه آمادگی سایر گزینه ها که ایرانی ها را از دستیابی به تسلیحات هسته ای باز می دارد، تاکید کرد.

موفاز همچنین بر اهمیت حفظ پیمان صلح میان اسرائیل و مصر به عنوان بالاترین اهمیت برای اسرائیل تاکید کرد و نهایتا از اوباما به خاطر حمایت های استوار و تغییر ناپذیرش از رژیم تل آویو قدردانی کرد.

معاون نتانیاهو همچنین به کابینه جدیدا شکل گرفته در کنست (پارلمان اسرائیل) به عنوان پنجره ای از فرصت برای از سرگیری مذاکرات تل آویو با مقامات فلسطین اشاره کرد.

موفاز علنا از عباس خواسته است تا از این ائتلاف بزرگ استفاده و مذاکرات صلح را آغاز کند. وی در سخنرانی برای شورای کادیما خطاب به عباس گفته است: نامه ها و پیش شرط ها را فراموش کنید؛ بیائید اکنون مذاکره صلح کنیم؛ ائتلاف امروز گسترده ترین ائتلاف تا به امروز است و این امر اجازه دستیابی به یک موفقیت سیاسی را می دهد.

قدردانی معاون نتانیاهو از حمایت های اوباما از تل آویو در شرایطی گزارش می شود که او روز چهارشنبه هفته گذشته با "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا دیدار داشت و در این دیدار مدعی شد که آنچه ضرورت دارد متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است و اینکه هیچ گزینه ای نباید از روی میز در قبال برنامه هسته ای ایران حذف شود.

موفاز در این دیدار مدعی شد: بدنبال شکست دور سوم مذاکرات با ایران در مسکو، زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و قدرت های غربی تحریم هایی به مراتب شدیدتر را در زمینه تحریم نفت و بخش های مالی ایران با هدف متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته ای این کشور اعمال کنند؛ موفاز همچنین افزود که علاوه بر تشدید تحریم های ضد ایرانی، ادامه آمادگی برای به کار گیری سایر گزینه ها در قبال ایران نیز یک ضرورت است.

دیدار موفاز با کلینتون در شرایطی برگزار شد که وزیر خارجه آمریکا در همان روز چهارشنبه با "صائب عریقات" مذاکره کننده تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار داشت؛ این نشست به عنوان بخشی از تلاش های دیپلماتیک دولت اوباما برای بازگرداندن تل آویو و فلسطین به مذاکرات صلح صورت گرفت.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که هدف از این تلاش ها بهبود جو برای برگزاری مذاکرات مستقیمی است که سه سال پیش با شکست روبرو شده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول