اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت مصری‌ها با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورشان

خبرگزاری فارس: مردم مصر مخالف کمک اقتصادی و نظامی آمریکا به کشورشان هستند چراکه آن را ابزار واشنگتن برای دخالت در سیاست‌های خارجی و داخلی خود قلمداد می‌کنند.

مخالفت مصری‌ها با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورشان

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌سی" آمریکا در پایگاه خبری خود نوشت: تبلیغاتی در ورودی سالن فردوگاه بین‌المللی قاهره وجود دارد که در آن تصویری از میدان التحریر در طول انقلاب مصر به تصویر کشیده شده با نقل قولی از باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه "باید کودکان خود (آمریکایی) را به گونه‌ای تربیت کنیم که مانند جوانان مصری شوند". این سخن اوباما مدت کوتاهی پس از انقلاب مصر و سرنگونی حسنی مبارک،‌ متحد آمریکا بیان شد.

این تبلیغات منعکس کننده غرور مصری‌ها از این موضوع است که چگونه توانسته‌اند الهام‌بخش جهان از جمله رییس جمهور آمریکا باشند. اما با این حال، زمانی که به طرز تلقی آنها درباره دخالت آمریکا در امور کشورشان می‌رسد، بیشتر مصری‌ها با بدبینی به واشنگتن می‌نگرند.

ان‌بی‌سی افزود: روابط مصر با آمریکا به دهه‌ها قبل باز می‌گردد. مصر پس از انعقاد پیمان صلح کمپ دیوید میان قاهره و تل‌آویو، ستون و بنیان سیاست آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌آمد. به دنبال انعقاد این پیمان، ‌آمریکا از رژیم مبارک حمایت مالی و نظامی کرد که منجر به تقویت این رژیم به مدت 30 سال شد. این موضوع هنوز در ذهن مردم عادی باقی است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی اضافه کرد:‌ شاید مردم عادی مصر از ریزه‌کاری‌های سیاست آمریکا در مصر آگاه نباشند اما به طور شهودی می‌دانند آمریکا به مردی که برای سه دهه آنها را سرکوب کرده، مشروعیت بخشیده و از آن حمایت کرده است. بنابراین نباید تعجب کرد چرا بیشتر مصری‌ها دخالت آمریکا در کشورشان را منفی تلقی می‌کنند.

طبق این گزارش،‌ بر اساس نظرسنجی‌ اخیر،‌ 81 درصد مصری‌ها مخالف کمک آمریکا به گروه‌های سیاسی هستند و 84 درصد اعلام کرده‌اند تردید دارند آمریکا درباره گسترش دموکراسی در منطقه جدی باشند. در کل، اکثر مردم مصر کمک آمریکا به سازمان‌های مدنی و نیز کمک اقتصادی به مصر را رد می کنند چراکه آنها، کمک واشنگتن را ابزاری برای دخالت آن در سیاست‌های خارجی و داخلی خود قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول