اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/بخش سوم و پایانی/

مرسی: انقلاب مصر ادامه دارد/ زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور منتخب مصر در ادامه سخنان خود در اجتماع گسترده مردمی در میدان التحریر که " در تظاهرات "انتقال کامل قدرت" شرکت کرده بودند، بر تداوم انقلاب تاکید کرد و متعهد شد که زندانیان سیاسی را آزاد کند.

مرسی: انقلاب مصر ادامه دارد/ زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

به گزارش فارس، "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در میان انقلابیون مصر در قاهره اعلام کرد که روز یکشنبه زمانی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام شد، به اراده شما، کمیسیون انتخاباتی مصر مرا به عنوان رئیس جمهور اعلام کرد که این شرفی بزرگ برای من و باری سنگین بر دوش من خواهد بود.

وی افزود: امروز اینجا ایستاده‌ام تا بگویم که این همان ملت مصر است که انقلاب را ایجاد کرد.

مرسی ادامه داد: به تمامی گروه‌های مصری سلام و درود می‌فرستم و به تمامی اهل فن و رسانه‌ها نیز سلام و درود می‌فرستم

رئیس جمهور منتخب مصر افزود: درخت شهادت در مصر را انسان‌های بزرگ در مصر ده‌ها سال پیش کاشتند و با خون‌های خود آن را آب داده و پرورش دادند.

وی تاکید کرد: انقلاب ادامه دارد و امروز به طور واضح با انتخاب رئیس جمهور کشور، متبلور شده است.

محمد مرسی ادامه داد: مردم منبع قدرت و مشروعیت هستند و هیچ مشروعیتی بالاتر از آن نیست و هر کس به غیر شما اتکا کند بازنده خواهد بود. من کاملا ایمان دارم که شما منبع قدرت و مشروعیت هستید و شما بر همه برتری دارید.

رئیس جمهور منتخب مردم مصر در ادامه سخنرانی خود با ترک تریبونی که برای سخنرانی وی قرار داده بودند، در برابر انقلابیون حاضر در میدان التحریر ایستاد و کت خود را به کناری زد و گفت: من هیچ جلیقه ضد گلوله‌ای نپوشیده‌ام چون من به شما اطمینان دارم. من امروز در میان شما بدون لباس ضدگلوله آمدم.

وی افزود: آمدم تا عهد با شما را تجدید کنم و از شما بخواهم که مرا حمایت و تایید کنید، آیا شما آماده‌اید.

در این هنگام تمامی حاضران در میدان التحریر یک صدا فریاد زدند: بله

محمد مرسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:از حقوق هیچ مصری در خارج کشور کوتاه نخواهیم آمد و همواره از ادامه انقلاب حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه به زندانیان سیاسی که از زمان "حسنی مبارک" دیکتاتور سابق مصر در زندان‌ها به سر می‌برند اشاره کرد و گفت: همگی زندانی‌های سیاسی بر گردن من حق دارند و از فردا تلاش خواهم کرد تا آنها آزاد شوند.

مرسی در پایان بر حفظ وحدت احاد مردم مصر تاکید کرد و آنها را به وحدت فرا خواند و گفت: قدرت ما در وحدت ماست، اتحاد کنید و برادر باشید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول