اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: مصری‌ها آمریکا را کشور مداخله‌جو می‌دانند

خبرگزاری فارس: شبکه خبری آمریکایی در گزارشی به دلایل نفرت مصری‌های پس از انقلاب، از آمریکا پرداخت و نوشت بخش اعظم جامعه مصر آمریکا را کشوری مداخله‌جو می‌دانند.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: مصری‌ها آمریکا را کشور مداخله‌جو می‌دانند

به گزارش فارس، شبکه خبری «ام.اس.ان.بی.سی» در گزارشی به بررسی دیدگاه‌های مردم مصر در مورد آمریکا پرداخت و در تیتر خود نوشت: «مصری‌های پس از انقلاب به آمریکا: [از کشور ما] بیرون برو».

این گزارش در ادامه دلایل نظر منفی مصری‌ها درباره آمریکا را بررسی کرد و با استناد به نتایج نظرسنجی‌ها و تحقیقات نشان داد حوادث مصر موجب تعمیق نفرت مصری‌ها از آمریکا شده است.

شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی نوشت یکی از دلایل چنین نفرتی این است که مصری‌ها آمریکا را کشوری مداخله‌جو می‌دانند. این شبکه خبری می‌نویسد: «رابطه مصر با آمریکا به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. اما مصر زمانی به عنوان محور سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه دیده شد که پیمان صلح کمپ‌دیوید با اسرائیل را امضا کرد».

این گزارش می‌افزاید: «پس از آن آمریکا رژیم مبارک و نظامی‌های مصر را از لحاظ مادی به گونه‌ای تقویت کرد که این رژیم 30 سال دوام آورد».

ام.اس.ان.بی.سی می‌نویسد با آنکه توده مردم مصر شاید از ظرائف سیاست‌های آمریکا در مصر آگاه نباشند، اما آنها این وقایع را فراموش نکرده‌اند و به طور شهودی می‌دانند که آمریکا از مردی حمایت کرد و به وی مشروعیت بخشید که سه دهه به آنها ظلم روا داشت.

این شبکه خبری در ادامه به نتایج نظرسنجی گالوپ اشاره کرده و می‌نویسد نتایج یک تحقیق جدید موسسه نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد 81 درصد از مردم مصر با کمک‌رسانی آمریکا به گروه‌های سیاسی مخالفند و 84 آنها می‌گویند درباره اهداف دموکراسی‌گستری آمریکا در منطقه شک دارند.

بخش اعظمی از مصری‌ها هم با کمک رسانی آمریکا به سازمان‌های مدنی و هم با کمک‌های اقتصادی این کشور به مصر مخالفند و کمک‌های آمریکا را ابزاری برای دست‌اندازی در سیاست‌های داخلی و خارجی مصر می‌دانند.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول