اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره برق دماوند:

جابه‏جایی تیرهای برق وظیفه اداره برق نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اد‏اره برق منطقه دماوند گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، جابه‏جایی تیرهای برق وظیفه ادارات برق منطقه‏ای نیست.

جابه‏جایی تیرهای برق وظیفه اداره برق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ـ دماوند، سعید حمیدی پیش از ظهر امروز در جریان سلسله بازدیدهای بخشداری و شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان دماوند از روستای "مرا" که با حضور سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی دماوند و سایر مسئولان محلی انجام شد اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران، جابه‏جایی تاسیسات برق‏رسانی در محدوده شهر، جزو وظایف شهرداری و در روستا در حیطه وظایف دهیاری است.

وی ادامه داد: از این‌رو این وظیفه نه تنها در شهرستان دماوند بلکه در همه نقاط کشور بر عهده اداره برق منطقه نیست.

حمیدی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل اجرای طرح‏های هادی روستایی و امور عمرانی، تعدادی از تیرهای برق در هر منطقه روستایی دماوند نیازمند جابه‏جایی است.

رئیس اداره برق منطقه دماوند افزود: اداره برق منطقه دماوند با وجود این مصوبه هیئت وزیران و نداشتن وظیفه‏‏ای در این زمینه، تنها برای رفاه حال مردم و همچنین تعامل با ادارات خدمات‏رسان نسبت به جابه‏جایی تیرهای برق تا حد توان مبادرت می‏ورزد.

وی با بیان اینکه جابه‏جایی تاسیساتی از جمله تیرهای برق هزینه زیادی در بردارد گفت: هزینه جابه‏جایی تیرهای برق در مناطق روستایی بر خلاف تصور بسیاری، هزینه‏های هنگفتی را در بردارد.

حمیدی ادامه داد: اما با وجود این هزینه‏های سنگین، جابه‏جایی تیرهای باقیمانده روستای مرا همچون دیگر تیرهای برق این منطقه در آینده‏ای نزدیک انجام می‏شود.

رئیس اداره برق منطقه دماوند با اشاره به اقدامات گذشته این نهاد در روستای مرا یادآور شد: اداره برق منطقه دماوند پیش از این با صرف اعتباری بالغ بر 600 تا 700 میلیون ریال کاستی‏های موجود در شبکه برق‏رسانی روستای مرا در بخش مرکزی دماوند را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این رفع ضعف ولتاژ جریان برق چند منطقه پرجمعیت روستای مرا نظیر "باقالو" و "ازون‏دره" نیز در برنامه امسال اداره برق منطقه دماوند قرار گرفته است.

رئیس اداره برق منطقه دماوند، همکاری بیش از پیش اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان دماوند را برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از شبکه‏های انتقال برق خواستار شد.

حمیدی ادامه داد: این مشکل نه تنها در دماوند بلکه در سایر نقاط کشور نیز دیده می‏شود؛ اما با همکاری اعضای شوراهای اسلامی و در سایه فرهنگ‏سازی و برخوردهای قانونی می‏توان مشکلاتی از این دست را رفع کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول