اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

تنها راه اقتدار برخورداری از پشتوانه مردمی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تنها راه اقتدار برخورداری از پشتوانه مردمی و پاسخگو بودن به مطالبات مردم است.

تنها راه اقتدار برخورداری از پشتوانه مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رامین مهمانپرست در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام به دنبال ایجاد انحراف در جریان بیداری اسلامی هستند تا بتوانند راه فراری برای رژیم صهیونیستی پیدا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز داشت: توصیه جمهوری اسلامی به تمام کشورهای منطقه حفظ وحدت و اقتدار ملی این کشورها است و بارها تذکر داده‌ایم که نباید اسیر فتنه‌های صهیونیست‌ و هواداران آن‌ها شویم.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه فکر می‌کنند با وابستگی به آمریکا به اقتدار می‌رسند در حالی که تنها راه اقتدار برخورداری از پشتوانه مردمی و پاسخگو بودن به مطالبات مردم است.

مهمانپرست با اشاره به جریان‌هایی که برخی کشورها بر سر نام خلیج فارس ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: نام خلیج فارس در طول تاریخ و در تمام اسناد تاریخی مشخص است و جمهوری اسلامی ایران با هر کشور یا مقامی که از نامی جعلی برای خلیج فارس استفاده کند، برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: جزایر سه گانه ایرانی نیز در سال‌های دراز متعلق به ایران بوده و در اختیار کشورمان نیز باقی می‌ماند و به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را نمی‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تصمیم برخی کشورها برای تشکیل اتحادیه‌ای در منطقه با تقلید از اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید برای این کار تمام جوانب را بررسی کنند چراکه خود اتحادیه اروپا نیز در حال حاضر با مشکلات بسیاری همراه است.

وی طرح پیشنهادی الحاق و اتحاد بحرین با عربستان را یک طرح سیاسی خواند و افزود: اتحاد دو کشور هم‌قدرت معنا پیدا می‌کند اما اتحاد کشوری که مانند عربستان قدرتمندتر و بزرگتر از بحرین است تنها اهداف سیاسی را در پی دارد.

مهمانپرست در ادامه تصریح کرد: این اتحاد تنها به معنای حذف بحرین و پاک کردن صورت مسئله مطالبات مشروع مردم این کشور است چراکه آن‌ها نتوانستند با سرکوب‌های نظامی مردم بحرین را از پیگیری مطالبات خود منصرف کنند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول