اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اندر حکایت کمبود مرغ

سیار: دان نداشتیم / عالی‌پور: دان دادیم نپذیرفتند

خبرگزاری فارس: در حالی که رئیس سازمان جهادکشاورزی قم عدم تامین دان مورد نیاز را علت کمبود مرغ بیان می‌کند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم می‌گوید: سه ماه پیش به جهاد کشاورزی اعلام آمادگی برای تامین دان کردیم، اما نپذیرفتند.

سیار: دان نداشتیم / عالی‌پور: دان دادیم نپذیرفتند

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: قیمت مرغ از دیروز سیر نزولی پیدا کرده و به زیر 6 هزار تومان رسیده و تا 5 هزار و 700 تومان هم فروخته شده است.

وی در خصوص تمهیدات انجام شده برای جبران کمبود مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت گفت:‌ برای جبران کمبود مجوز واردات 6 هزار تن مرغ منجمد را از کشورهای برزیل، ترکیه و امارات گرفتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پاسخ به این سؤال که با توجه به نامگذاری امسال به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» چرا تصمیم به وارد کردن مرغ خارجی گرفتید خاطر نشان کرد: باید چه کار می‌کردیم؟،‌ آیا بگوییم مرغ کیلویی 10 هزار تومان خوب است؟

وی همچنین در پاسخ به این سؤال چرا در زمان مناسب دان و مواد اولیه برای جوجه‌ریزی تولیدکنندگان تامین نشد که در حال حاضر با کمبود مرغ مواجه نشویم تصریح کرد: ما سه ماه پیش به جهاد کشاورزی اعلام کردیم بیایید دان به شما بدهیم و شما مرغ به ما بدهید، اما زیر بار نرفتند.

عالی‌پور در پاسخ به این سؤال که با توجه به این اظهارات آیا شما جهاد کشاورزی را مسئول کمبود مرغ می‌دانید؟، تاکید کرد: من می‌گویم 6 هزار تن مرغ نیاز دارم، شما برای تولید این میزان مرغ به چه چیز نیاز دارید، شما می‌‌گویید مواد اولیه، ما که حاضر شدیم با شما قرارداد ببندیم شما نپذیرفتید.

وی افزود:‌ ما به ازای هر کیلو مرغ چهار کیلو دان دادیم کسی زیر بار نرفت، آیا ما مقصر هستیم؟ ما برای تامین مرغ مورد نیاز مردم مجبوریم، آیا قیمت مرغ 10 هزار تومان شود شما خبرنگاران از ما انتقاد نمی‌کنید؟

رئیس جهاد کشاورزی استان قم پیش از این عدم تهیه دان برای جوجه‌ریزی را علت اصلی کمبود مرغ و افزایش قیمت آن عنوان کرده بود.

وی گفته بود: تحریم اقتصادی ما را در تامین نهاده‌های کنجاله‌های سویا و ذرت ما را از ناحیه باز شدن ال سی از طریق بانک مرکزی با مشکل مواجه کرده و عدم تامین نهاده‌ها در فصل زمستان اجازه جوجه‌ریزی را در زمان مناسب به مرغداران نداد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول