اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تأکید کرد

برگزاری کلاس‌های غواصی و نجات غریق

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید کلاس‌های غواصی و نجات غریق برگزار شود و شهرستان‌هایی که دارای حریم آبی هستند، سهمیه داشته باشند.

برگزاری کلاس‌های غواصی و نجات غریق

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ حمیدرضا گرشاسبی ظهر امروز در نشست ساماندهی استفاده از رودخانه‌ها در تابستان اظهار کرد:‌ از ابتدای سال 91 تاکنون 48 نفر در آب‌های رودخانه‌های استان غرق شده‌اند.

وی افزود: تمام استان‌ها و شهرستان‌هایی که حریم آبی دارند، غریق هم دارند و در سطح کشور نیز آمار بالایی دارد. مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید براساس دستورالعمل استانداری، پیگیر عملی شدن کار توسط سازمان‌هایی باشند که موظف به همکاری شده‌اند.

گرشاسبی تأکید کرد: باید کلاس‌های غواصی و نجات غریق برگزار شود و شهرستان‌هایی که دارای حریم آبی هستند، سهمیه داشته باشند. این کلاس‌ها مهم هستند و البته به پیگیری‌ ما و 34 شهرداری مجاور رودخانه، بستگی دارد.

وی تصریح کرد:‌ مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها نیز دقت کنند که از 48 نفر غرق شده، چه تعداد مربوط به شهرستان آن‌ها است و چه تعداد نجات پیدا کرده‌اند. آمار تهیه کنند تا بتوانیم طرح آماده و مدونی را در جلسه آینده به استاندار ارائه دهیم تا وارد بخش عملیاتی کار شویم.

گرشاسبی بیان کرد:‌ همه دستگاه‌ها به جوانان بدهکارند و همه آن‌ها موظفند در این راستا کمک کنند، پس باید جدی‌تر و به صورت عملیاتی با این مسئله برخورد کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تصریح‌کرد: انتظار ما از مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها این است که با توجه به شناختی که از رودخانه‌ها دارند، در اسرع وقت مکان‌یابی کنند. مسئولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید ظرف چند روز آینده مکان‌ها را شناسایی کرده و به ما معرفی کنند تا طرحی که قبلا آماده کرده بودیم، کامل شده و آن را به استانداری پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: در این طرح این پیشنهاد ارائه شده است که بخشی از کار توسط هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها انجام شود و نظارت فنی و استانداردسازی آن برعهده ما باشد.

گرشاسبی بیان‌کرد: هم اکنون در دزفول تعدادی ناجی غریق در حریم رودخانه وجود دارد و ‌23 نفر نیز توسط نجات غریقانی که با قایق در رودخانه گشت می‌زدند، نجات یافتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح‌کرد: شهرداری‌ها، استانداری، فرمانداری‌ها و سازمان آب و برق باید کمک کنند تا مردم که به دنبال نشاط و شادابی هستند و شعار ما هم این است که مردم شاداب و با نشاط باشند، به عمل برسد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول